Gå til innhold

Har endret etternavn, men må jeg ha nytt pass???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Nytt pass?

Må også ha nytt visa, hva koster det å få nytt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha nytt pass ja..

Skrevet

Ja, du må ha nytt pass. Tror prisen for pass er satt ned nå, så det er ikke så ille som det var....

Skrevet

Da jeg endret etternavn i 2004 holdt det å gå til politiet med navnendringsbeviset fra folkeregisteret og få stempel og underskrift i passet. Du må nok ha nytt visakort ja. Prisen varierer fra bank til bank.

Skrevet

Søkte litt på nettet jeg, og fant dette:

NAVNEENDRING I PASS:

Hvordan kan jeg endre navnet i passet mitt, for eksempel etter giftermål?

Du kan endre navnet i passet ditt bare én gang. Du må møte personlig og ta med dokumentasjon som viser både ditt tidligere og nåværende navn og dato for navneendringen. Dokumentet må være en original. Det kan ikke foretas navneendring i maskinlesbare pass.

NB! Husk at billett og pass må være utstedt i samme navn ved innsjekking på fly. Hvis du har bestilt billett til bryllupsreisen med pikenavnet ditt, må passet du har med på reisen også inneholde samme navn.

Kan jeg endre navnet mitt i et maskinlesbart pass?

Navneendring i maskinlesbare pass er ikke mulig, og du må derfor i stedet søke om nytt pass.

Skrevet

jeg kom meg såvidt hjem fra paris pga feil navn i passet... altså jeg fikk et tilleggsnavn, som ikke sto i passet mitt. (Vi giftet oss der 2 dager før)

Da var det altså bare såvidt jeg fikk reise med det passet...

Så ja, tror du bør skifte navnet i passet ja...

Skrevet

Jeg har reist tur/retur USAog også innenlands i USA med pass som det sto det gamle etternavnet mitt i, gikk fint det, men jeg hadde med bankkort og førerkort osv med det gamle navnet også :-)

Ville nok byttet pass før jeg dro, men det hadde ikke jeg tid til den gangen så i en nødsituasjon går det fint :-) Men husk å bestille billetter med samme navn da :-)

Skrevet

evnt dra med gammelt pass og bestille billett i gammelt navn =)

Skrevet

Ja,jeg måtte ordne med nytt pass,visa og førerkort. Navnet skal stemme i forhold til fødselsnummeret ditt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...