*stinepine* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 noen fler enn meg som har en baby med ganske flatt bakhode?? jenta vår er snart 4 mnd og bakhode er ganske flatt ja.. hehe..
)(/& Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Min baby har osgå flatt bakhode. Hun er 3 mnd og det ser veldig rart ut. Hun er flat på den ene siden. Jeg håper det retter seg ut. Hun har en favorittside å ligge på og det er vanskelig å få henne til å ligge anderledes. Skal på kontroll på mandag. Skal spørre helsesøster om det er noe vi kan gjøre...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 gutten vår har ganske flatt bakhode. Men det begynner å komme seg nå, snart 6 mnd gammel
Mamma til to gulljenter Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Da bør dere stimulere babyene til å se til "riktig" side. Altså at den flateste siden ligger opp. Legg leker, eller hold babyen slik at den vil ligge på andre siden også. Hvis babyen ligger ved et vindu vil den ofte titte mot dette, legg da babyen med hodet der den tidligere lå med bena - ikke beste forklaringsevnene idag merker jeg..... Ved flatt hode går det an å bruke pute til babyen, slik at underlaget ikke er så hardt. Ved veldige skjevheter vet jeg noen som har hatt veldig nytte av å gå til osteopat med babyen, men da må man begynne tidlig - vet ikke hvor tidlig det er da dessverre.
alvis Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Gutten min er 4 mnd og han har ekstremt flatt bakhode. Det ser ikke ut! Jeg har hatt han hos fysioterapeut, manuell terapeut og ekstra kontroll hos helsesøster. Han er ikke stiv i nakken og han er sterk i nakkemusklene. Det vil ordne seg etterhvert når han begynner være mer våken og ligge på mage i lengre perioder sier helsestasjonen.
*stinepine* Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2008 godt å høre.. for emine er også sterk i kroppen og sover på en liten dunpute, så det er ikke der det skorter.. noen er vel bare født med flatt bakhode, og andre ikke.. regner vel egentlig også med at det retter seg ut av seg selv, men måtte bare høre om det var fler som oss:o)
Super-Langbein Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Vet dere, vår baby er nu 9 måneder og bakhodet er så og si ikke flatt lengre i forhold til før, da man omentrent (skrives det slik?) kunne holde en bok opp etter det! Rettet seg ut da han ble mere aktiv og sov i flere stillinger, ca rundt 6-7 mndrs.alderen og frem til nå. Begynte med pute. I Sverige og sikkert flere andre land praktiseres hodepute fra fødselen av allerede for bl.annet for å forebygge dette.
LilleTrolle Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har temmelig flatt bakhode i voksen alder, jeg. (Ingen Nefertiti, jeg, nei... Hodefasong er vel ganske individuelt, ville bare si at det er mulig å ikke vokse det av seg også, noen er bare sånn.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 vi har brukt pute fra han ble født......ble flat på den ene siden fordet.... men nå som han er 5 mnd ligger han mer på magen, og ligger mer til den andre siden når han sover og nå begynner det og rette seg ut. Så lenge han ikke hadde en sterk favoritt side og ingen problemer med og snu hodet helt begge veier ville det rette seg sa hs til oss....
Nilu♥ Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Hei hei, min sønn har også hatt favoritt side. Jeg syntes han var så perfekt at når legen sa på 6 ukers kontroll at han var skjev i hodet fikk sjokk!!!!!! Jeg kunne ikke tro at jeg ikke hadde sett det. Han var jo rammeskjev!!!! Fra den dagen snudde vi han i sengen slik at han la med ansiktet mot meg fra fotenden og festet en pute ved siden av ansiktet hans slik at han ikke skulle snu seg mot høye(hans favoritt side). Babyer vil se mot moren så snu de hvis de har favorittside. Vi har vært kjeme flinke til å passe på fra han var 6 uker, men nå når han er over 9 måneder går vi til fysio med han for å rette opp i den stive nakken og ryggraden. Vær ops på at det også kan gå ned i hoftene. Vår gutt ville ikke ligge på gulvet på magen heller pga vondt i nakken, så han kan hverken krype eller sitt helt alene nå. Han klikket hver gang vi lå han på magen. Vi har vært nøye på å trene på problemet men likevel. Hodet ser ikke ut og kan er veldig stiv i nakke/rygg. Stå på ditt å få han til fysio med den gang. Jo tidligere jo bedre, da kan de ordne det helt! Det er hvertfall den positive beskjeden vi har fått!!!
Gjest Rebel m/jente Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 Jenta mi ligger aldri med hodet til siden så hun er helt flat midt bakpå hodet. Helsesøster sa det normalt rettet seg ut når hun begynte å ligge mer på magen, krype og sitte.
oblix Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Gutten her hadde veldig flatt hode, nå er han 6 mnd og det er mye bedre. Han ligger ikke så mye på magen da, så dette har bare gått seg til:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Her en gutt på snart 4 år som hadde en favorit side og jeg fikk beskjed fra HS at det skulle rette seg ut etterhvert. Det stemte ikke hos oss. Han er like skjevt som før. Stakkar gutten min. Håper han ikke blir mobbet for dette. Føler med veldig skyldig siden jeg ikke oppdaget det tidligere. Jeg har lest at hvis det har ikke rettet seg ut rundt 6 måneder, da er det for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå