*stinepine* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 bruker dere som gir mme pulver eller ferdig nan?? og hvorfor?? selv bruker jeg ferdig nan, fordi det er enklere og mye kjappere å tilberede når man har en sulten utålmodig krabat!!
amandita Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Tror jeg har lest et sted (flaskeposten.org) at ferdigblandet noe greier i europa med helse og bakterier.., husker ikke. Jeg gir bare mme som ekstra, og bruker da ferdigblandet pga enklest. Uansett tror jeg du blir 'ruinert' om du bruker ferdigblandet hele tiden?? Men, enig, enklere.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 bruker ikke nan da men vi bruker pulver istedet for ferdig.. har vi skulle brukt ferdigblandet hele dagen hadde det blitt DYRT=) 8 pakker om dagen x 11kr,hehe,du skjønner=) en pulverpakke koster 65kr å varer i en uke ca
Mariak *Prinsen kom 070307* Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Når gutten min var mindre var det lettest med ferdigbokser..spesielt da vi var på besøk hos andre. Men nå er han 10 mnd, og såpass rutinert at jeg synes ikke det er noe stress med NAN-pulver.. Er jo endel billigere med pulver enn ferdigboksene også.. Men, må innrømme det at det forstatt hender at jeg kjøper ferdig NAN.. er jo ganske lettvint.
*stinepine* Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2008 veit det er litt dyrere, men så lenge jeg har råd til det, bryr jeg meg ikke så mye.. da hadde jeg nok heller valgt bort noe mat til meg selv til fordel for disse ferdig nan`ene, men jeg er vel kanskje lagt meg til en litt "lat" vane fordi jeg begynte med de ferdige nan`ene da hun var liten..
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Brukte de ferdigblanda i begynelsen fordi jeg var redd for å blande feil slik at han fikk vondt i magen. Men etter et par mnd ( da han begynte å få mer mme og mindre mm ) gikk jeg over til pulver. Syns det er like lett ( fordi jeg aldri finner den j...a saksa:) Ble jo bare søl å åpne ferdigmme me kniv:) + billigere
mamma til s@lma Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Jeg synes egentlig at pulver er enklere å tilberede enn ferdig nan pga temperaturen. Funket aldri for meg å stå og varme opp kald mme under springen, blander alltid varm og kaldt vann til den ønsket temperaturen rette før matingen, og det går myyye fortere. Men det er meg, da. Har ikke lest det som står på pakningen til ferdig nan, men er det ingen konservanter i det ? Det er jo anbefalt på det sterkeste å ikke la ferdig laget nan stå for lenge og gi barnet ferskest mulig, og så plutselig kommer det noe ferdiglaget som kan stå i ukevis. Det må jo konserveres på noen måte.. Så det er egentlig den viktigste grunn( pluss det som jeg skrev øverst ) til vi bruker kun pulver her til jenta vår.
shimonie Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 bruker både ferdiglaga og pulver. mest pulver når vi er hjemme, kjekt å ha med ferdiglaga når vi er ute et sted. det er jo en del dyrere med ferdiglaga og. heldigvis at pappa kjøper for oss i Sverige=) der er det jo halvparten så dyrt. sparer jo mye på det og. OG: varmet opp nan under springen? er det ikke enklere å sette flaska i en beholder med varmt vann? hehe. vi setter flaska i en avklipt halvannenliters brusflaske, funnet ut at den varmer opp fortest. (ok litt utenom tema her..) men man kan vel ikke blande kaldt og varmt vann sammen? hva med bakterier? jeg har hvertfall blitt fortalt at man skal koke opp rent vann, og la det avkjøles i flaska, og deretter blande i pulver.mulig jeg misforsto hva du mente med dette.
mamma til s@lma Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 He he, jeg har vel ikke skrevet at jeg blander springvann da Man skal koke vannet, og om du bruker å oppbevare det kaldt og varme opp i micro rett før du lager nan, eller blander varmt og kaldt ( kokt !), er jo samme detfolk gjør det som passer dem, så lenge barnet får nan laget av kokt vann. Og nei, for meg er det ikke enklere å sette flaske i varmt vann, dette tar faktisk litt tid og blander vannet til ønsket temperatur og har maten klar i øyeblikket. Jenta her er frisk , glad og fornøyed med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå