Gå til innhold

Service på Barnas Hus Alna - eller mangel på service med andre ord..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irriterer med grønn over denne butikken....Når jeg ringer og skal spørre om noe, nei da tar de ikke telefonen. Etter å ha ventet i en evighet så får man bare beskjed om å ringe igjen senere da alle ekspeditørene er opptatt. Opptatt med hva da?? Skravle med hverandre?? Gjemme seg på lageret??

Når man er i butikken så er det ikke akkurat flust med ekspeditører der da, og hvis man spør om noe så får man svar som: "ehh, nei jeg er ny og har ikke noe greie på det..det er jo bare å kjøpe den også bytte hvis det ikke stemmer"..Hallo...trodde man ble ansatt fordi man kanskje hadde litt kunnskap om produktene man solgte jeg, men neida...

Noen med lignende erfaringer med nettopp denne butikken??

Skrevet

Ingen med noen erfaringer her?

Skrevet

er det noen av de butikkene som har service? tror ikke det er en del av opplæringsprogrammet i den butikkjeden

Skrevet

det er nok sånn i mange butikker og kiosker....

opplevde i går at det var en kunde som spurte en ansatt på bensinstasjon om hvor frostvæske lå hen?

den ansatte svarte : ehhhhh... frostvæske?? hva er det?

hahaha.... da kan dere tenke dere hvordan kunden reagerte... haha

Skrevet

Hadde akkurat samme opplevelse på Barnas Hus, men i Sandvika! Både mamma og jeg var fly forbanna da vi marsjet ut derfra etter å ha ventet en halvtime på hjelp, men bare ble forbigått med svar som : kommer straks altså, så ble de borte, satt på bakrommet og snakket, og en bare snudde seg for å slippe å svare på spørsmål.

Dro på babyshop i stedet vi. Der tapte de 10 000 kroner. Suppehuer..

Skrevet

Helt enig. Barnas Hus i Sandvika her helt urusel service.

Nå dropper jeg Barnas Hus og reiser rett på Babyshop på Billingstad. Der får man hjelp :)

Skrevet

Har også irritert meg over telefonpolicyen der, ja... Prøvde feks å ringe i HELE går uten at noen tok tlf. Skjønner at de har mye å gjøre på lørdager, men det må jo være mulig å ta tlf i løpet av en hel dag!? Og noe så irriterende som å bli satt i kø med beskjed om å vente på svar, og så legger butikken selv på etter 3 minutter.... Grrrr. Har opplevd både flinke og hjelpeløse ekspeditører der i forbindelse med vognkjøp. Er vel generelt ikke spesielt imponert, nei...

Skrevet

jeg har funnet ut at det eneste som nytter angående lagerstatus er å sende de en mail - da svarer de i løpet av noen timer - har gitt opp tlf

Skrevet

hver butikk har tydeligvis sine rutiner. Jeg har fått god hjelp, når jeg først har skjønt "systemet".

Telefon: Send mail og så ringer de deg tilbake eller svarer på mailen. Tok ikke så lang tid.

I butikken: Sjekk først om de bruker lappesystemet, gjør de ikke det, så må man bare be en av de som hjelper noen andre om de vet noen som er ledig. Det har fungert for meg ihvertfall......

Skulle ønske de i "dameforretninger" kunne ha like god service som i herreekvipering!

Jeg mener - å være med gubben når han skal handle klær. Blir helt misunnelig jeg! Hva er du på jakt etter? Hvilken type? Ser ut som om denne passer til deg? Passet ikke? Her er en annen modell! osv osv osv..... Her er noe som står i stil........

Skrevet

Barnas Hus i Kristiansand har gitt bra service.

Jeg bor et stykke unna, og har ringt bort både da de hadde tilbud på vogna jeg ville ha, og bilsetet. Ved at jeg betalte på giro, satte de vekk varene til meg slik at jeg fikk dem til tilbudspris selv om jeg ikke fikk hentet dem innen kampanjeperioden. Prøvde meg på det samme i Stavanger men det gikk ikke, nei. Da måtte jeg bare komme innom og se om de hadde flere igjen. Ikke så greitt da jeg skulle få noen andre til å hente det for meg. Dermed ble det nok et kjøp i Kristiansand. Han jeg snakket med der tilbydde seg til og med å levere bilsetet til meg i sentrum, i og med at butikken ligger ute i Sørlandsparken - det er god service, det! Men dessverre noe man opplever meget sjelden...

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er jo forholdsvis vanlig at nye ansatte i butikker ikke har så mye peiling, vanlig praksis er vell at de skal lære etterhvert, men da burde det iallefall være en på jobb samtidlig med de som kan svare på eventuelle spørsmål..

er mye ymse service rundt om i butikker, men jeg tviler sterkt på at personalet sitter å skravler på bakrommet når de vet det er kunder i butikken som vil ha hjelp..

Skrevet

da jeg var på barnas hus på alna, skulle vi se på vogn på salg. sambo ville ha med sin mor, min svigermor, for at vi sku se på barneseng sammen (hun betaler den for oss..). sliten som jeg er, setter jeg meg etterhvert ned på gulvet, orker ikke stå... vi venter og venter på hjelp fra ansatt.. etterhvert får vi hjelp, og hun kan littegrann virker det som. men da tar svigermor helt over, hun og sambo rotter seg sammen mot meg, og hun selgerdama begynner å SELGE VOGN TIL SVIGERMOR, snakker til henne osv, og ikke til meg!!! DA blei jeg så sint at jeg bare gikk. og kom ikke tilbake:P

hehehe, sikkert litt hormoner i bildet,men.

Skrevet

Vi kjørte ned dit å kjøpte barnevogn... hadde det ikke vært for at vi sparte 1000kr på å kjøpe den der, hadde vi gått ut igjen...

Hu som liksom skulle ekspidere oss var skikkelig useriøs...

• 1 måned senere...
Skrevet

Leit å høre at dere har vært så uheldige! Jeg har handlet på Barnas Hus både på Alna og i Sandvika, og fått super service begge steder! Ekspeditørene har tatt seg god tid til å forklare og svare på mine 1000 spørsmål om barnevogner, senger, bilstoler m.v. Så jeg har stikk motsatt oppfatning av hva de fleste her i denne tråden har... Har vært der på rolige dager riktignok, i allefall ikke lørdag. Tror ikke man kan forvente annet enn stress da.....

Skrevet

æ har heller ikke nå godt forhold te Barnas Hus!! På Lade... vi va der for å kjøp vogn, vi hadd bestæmt oss for kordan vogn vi skoil ha, så æ stilt mæ i kø. Sto der i ca 20 min. Vi kjørt heim (te Levanger) å da oppdaga vi at vi hadd fått feil understell, + feil myggnetting + at ei vænninne hadd vært på samme butikken, samme dagen å kjøpt samme vogna, men betalt 1000 kr mindre einn mæ. Da va æ MEGET forbainna, vi kjøre tross alt helt fra Levanger. Men æ ringt å forklart alt, å hu som æ snakka me da va ny å visst ingenting da sælfølgeli.....!!! ny person som æ mått forklar alt te igjæn. Men flax for dæm så skoil æ faktisk te trondheim dagen etter å. Så da sa æ at det va greit me understellet (hadd fått feil farge), men dæm 1000 kr kom æ innom å henta!!!! å æ fekk dæm faktisk!!! hehe..... men det virke jævli useriøst da... det e faktisk litt viktig å ha litt kunnskap om det ein ska sæll, i værtfall sikkerhetsutstyr osv. vært nå ainna viss det hadd vært sjokolade liksom!!!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvorfor er det så mange anonyme her? Vet det er damer som er her på bim som jobber i Barnas Hus. er dere redde for at de skal finne ut hvem dere er?

• 4 uker senere...
Skrevet

jeghar heller ikke noen god erfaring med barnas hus på alna!

i januar hadde de tilbud på en kombi vogn med bilsete,

som både samboeren og jeg forelket oss i.

vi dro til butikken å så på farger, utstillingsmodellen hadde en fin blåfarge, som jeg absolutt skulle ha.

da vi tilslutt fikk hjelp sa vi i fra at vi ville ha den vognen i samme farge som utstillingsmodellen.

hun kom tilbake med en diger eske hvor alt lå i.

jeg purte 2 eller 3 ganger om det var amme type og farge som den vi så på. -ja da et er akkurat samme sier hu.

greit nok, men siden vi ikke har termin før i juni så åpnet vi ikke pakka før i mars.... da vier det seg at det var feil farge...

men siden det vr så lenge siden å vi ikke kunne bevise at vi hade bedt om en annen farge må vi bare ha den nesten kullsvarte vogna.

SÅÅÅÅÅÅ SKUFFA

• 1 måned senere...
Skrevet

Får komme med gode erfaringer jeg da:)

Var på Barnas Hus på Alna for å se på barnevogn, og dama som hjalp oss var veldig dyktig og hjelpsom. Jeg var lei og tverr, negativ til det meste (hehe) men hun forklarte og svarte på spørsmål og var veldig hyggelig.

Er nok lurt å dra på dagtid hvis man har mulighet, helger og kvelder er det nok mange unge/uerfarne som jobber som ikke har peiling.

Fikk super service i Stavanger også.

Nå er ikke jeg så glad i ekspeditører som henger over meg og skal selge selge selge, liker best at de spør om jeg trenger hjelp, og hvis jeg ikke gjør det, at det sier jeg bare må spørre om hjelp hvis det er noe.

Skrevet

Koselig å høre at dere trives på babyshop da=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg på tlf.

SÅ jeg tenkte at da sender jeg de en mail.

Jeg spurte om en spesifikk var på lager og PRIS. Det tok 6 dager før de svarte på mail, og da spurte hun om kun hvilken butikk som var nærmest meg ...he he he

Jeg dro på baby shop

Super service på tlf og i butikken på Ryen i Oslo. Har også vært på Hamar . kjempebra

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har handlet på Barnas Hus i Bergen.

Der har vi fått kjempeservice. Hun som eksiderte oss ga god service og brukte den tiden hun trengte. Vi kjøpte Buggaboo vogn, bilstol,samt Stokke- stellebord og seng.

Det tok jo litt tid, så derfor kan jo det bli litt ventetid i butikken. Men vi er fornøyd. Fikk 10% rabatt, og noen ting gratis :-)

Skrevet

Har samme erfaring fra Barnas Hus alna som de fleste andre her. Vi var inne på vognavdeling og tittet på vogner, tittet vel i rundt en 15 min før vi begynte å se oss om noen å snakke med angående de forskjellige typene. Siden vi ikke så noen der så gikk vi rundt i butikken for å titte - endte opp med å gå runden rundt uten å finne en eneste ansatt på gulvet. Så da gikk vi :) Fant jeg heller en brukt vogn på nett og har blitt kjempefornøyd med det;)

Skrevet

Så leit at mange av dere er misfornøyd med servicen i babyutstyrbutikkene :) Skal jo ikke være slik...

Selv så jobber jeg på Reflex, en butikk på over 1000kvm med alt fra shampooer til sjeldne barnevogner.

Kjenner meg veldig igjen i det dere sier, om nyansatte ;) På jobben min ansettes folk etter potensialet dem har. Jeg var ung når jeg først begynte, og hadde ingen barn, bare erfaring fra barnehagejobb.

Vi nye ble plassert rett på gulvet, uten noe opplæring. Vi var kjempefortvilet. Er MYE informasjon som må læres. Vi skal tross alt vite hva hver enkelte vogn veier, hvordan den slåes sammen, hvilke farger den kommer i, hvor mange cm hardbag'en er i bredde/lengde osv osv. Dette kommer ikke av seg selv :) Det tok mange uker før jeg ble litt kjent med alle produktene i butikken, og i den perioden så har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte si "beklager, jeg er ny her så kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt, men hvis du kan vente et øyeblikk, så skal jeg finne noen som kan".

Og selvsagt, ingen kunde synes dette er noe stas. Ikke hvis dem i tillegg ventet før dem fikk spurt meg, og samtidig må vente før neste ansatt kan hjelpe dem...

Men, sånn er det beklagligvis i de fleste serviceyrker.

Det finnes ingen skole/utdannelse hvor man lærer alt om babyutstyr.

Og selvsagt, hvorfor kan ikke bare butikkene ansette noen som kan alt om dette? Vel, de som kan alt om dette, de begynte tross alt et sted som ny dem også ;)

En annen ting er også med dette ang telefonen. Selv jeg kan irritere meg over dette, hvis jeg skal ringe til jobben for å si at jeg er syk eller noe lignende. Kommer aldri gjennom!

Men, når jeg selv er på jobb, da er jeg jo en av dem som enten ikke hører telefonen, fordi jeg er i andre enden av lokalet og hjelper kunder med bilseter. Eller at jeg faktisk hører telefonen, men er opptatt med å hjelpe noen kunder.

For tross alt, dere hadde nok heller ikke selv likt at hvis dere ble ekspedert av en ansatt, som plutselig gikk bak kassen og svarte telefonen? :)

Og jada, da må jo det være flere ansatte, eller noen som kan ta telefonen? Vel, på min jobb er vi 6-8 ansatte på hvert skift. Noe som i teorien skulle vært plenty. Men, det er litt forskjellig med babyutstyrbutikker enn andre butikker :) Kundene våre kan vi stå med i godt over en time, det er jo derfor vi er der :) Men ja, det går utover de kundene som kommer inn etterpå. De må vente for å bli ekspedert.

Jeg tviler på at det er noen måte man kan løse akkurat den problemstillingen på, selv hvor irriterende/dumt det er (ikke minst for oss som jobber der, som vil hjelpe så mange som mulig, men må allikevel se på når misfornøyde kunder er lei av å vente, gå ut dørene...)

Dette ble langt, men jeg brenner for jobben min ;)

Skrevet

Et par service erfaringer:

Barnas Hus på Alna svarer aldri på telefonen - ergo giddeer jeg heller ikke dra dit.

Barnas Hus på Sandvika: Har fått meget god hjelp en gang, de neste gange elendig service. Jeg skulle gjerne hatt en sengehimmel til sprinkelseng. Ansatt: "Hæææ, hva er det?" Butikken var desstuten utrivelig og rotete. Skulle en annen gang ha vognbag - nei det hadde de ikke. Har dere på hovedlageret: svar vet ikke.

Barnas Hus Bergen: Ringte, de tok telefonen og ga meg utrolig god hjelp. De tilbød meg også å sende vognbagen til Osloo siden min lokale barnas hus ikke ville hjelpe til!

Reflex Bergen: Varierende service og kunnnskapsnivå

Fru Lyng Oslo sentrum: Stort sett bra. veldig kunnskapsrike

Fru Lyng CC-vest: Eldre damen (og sjefen?) er nedlatende og lite hjelpsom. De yngre er veldig flinke.

Babyshop Ullevålsveien: Ingen hjelp å få!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...