Gå til innhold

Plutselig endret sugeteknikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger litt hjelp her... Jeg har ei lita jente på snart 3 måneder. Ammingen har gått veldig fint til nå; ikke såre brystvorter, nok melk og jenta har gått fint opp i vekt. Det hele har fortont seg som en drøm frem til for et par dager siden. Da ble sugetaket hennes plutselig forandret! Hun gaper liksom ikke like høyt lenger, lager mer "trutmunn" når hun suger, slik at hun ikke får så mye av areola inn i munnen som før. Dessuten gjør det forferdelig vondt for meg, så jeg sitter rett og slett og krymper meg mens jeg ammer! Brystvorta er også helt skjeiv etter at hun har gjort seg ferdig... Dessuten synes jeg hun er begynt å kreve puppen hyppigere enn før. Det blir derfor dobbelt slitsomt fordi det 1: gjør vondt og 2: slitsomt å amme så ofte...

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få henne til å ta brystet på ordentlig vis igjen? Er dette noe som kan forekomme? Jeg trodde at en gang god sugeteknikk, alltid god sugeteknikk.. Hvorfor må hun ha mat så ofte plutselig? Må vel også nevne at hun har vært forkjølt og fryktelig tett i nesa den siste uka - kan det ha noe med det å gjøre? Takknemlig for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann. jeg har samme problemet..men min er bare 23 dager gammel.. ammingen har gått som en drøm hittil, ingen problemer, men nå kommer det ilinger i puppene når jeg ammer og jeg gruer meg til neste amming..det er voondt...aner heller ikke hva jeg kan gjøre

Skrevet

Tett nese er helt sikkert årsaken her ja.

dryppe nesen med mm før amming slik at hun får puste mens hun suger. når sugetak er feil blir utmelkingen mye dårligere derfor vil hun ha mat oftere. det kan jo også hende at du midt oppi det hele er på noen økedøgn....

Skrevet

HI igjen.

Takk for svar! Jeg har nok også en teori om at det er den tette nesen som har vært årsaken til at hun har fått feil sugetak. Hun er mye bedre av forkjølelsen i dag, suger som før og jeg har ikke vondt lenger! Godt at ting ordner seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...