Gå til innhold

hvor mye lån tror dere jeg kan få med 2 kausjonister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få 170 tusen tror dere? har ca 13000 ut i mnd, og ingen andre faste utgifter bortsett fra barnehage..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg nesten tro. Men skal du kjøpe noe for den summen - eller er det til forbruk? Å, bil kanskje... ring banken, så får du svar.:)

Skrevet

Du har defintitiv betjeningsevne i forhold til inntekt, så her trenger du nok ikke kausjonster i det hele tatt. Men banken må ha sikkerhet (hvis du ikke skal ta opp lån uten sikkerhet, men da er renten høy). Er det feks til bilkjøp vil banken ta sikkerhet i bilen.

Hva skal du bruke pengene til ?

Har du betalingsanmerkninger ?

Har du annen gjeld ?

Skrevet

...hvis du har kausjonister som kausjonerer for hele beløpet får du lån. Hvis du ikke har betalingsanmerkninger vel og merke..

Det er vanligvis rundt 17-20% rente på et forbrukslån i bank.

Skrevet

jeg skal kjøpe meg bil, samt litt forbrukslån.. har ingen betalingsanmerkninger.. =) Får vel renta litt ned med kausjonister, i forhold til et uten sikkerhet?

Skrevet

Ok, ja hvis du bruker realkausjonist, kan det tas sikkerhet i feks deres bolig, dette så lenge den ikke er belånt helt opptil boligens markedsverdi.

Sikkerheten totalt sett må mao være innenfor feks 60 % av boligens markedsverdi får å få gunstig rente.

Skrevet

Jeg vet ikke mer enn du skriver her, kanskje bor du gratis og har utsikter til bedre lonn snart, men har du vurdert a kjope en billigere bil? Det er mye penger a betale tilbake, med hoy rente dersom det er forbrukslaan. Dersom du faar rente til 10% koster det deg 1400 i maneden, bare i renter (- skattefradrag). Skal du nedbetale i lopet av 5-10 aar koster det 1400-2800 kr i tillegg. Utgifter til forsikring (uten bonus?), aarsavgift , service og bensin kan fort bli 1000-2000 i maaneden. Synes du det er enklet aa spare 3500-6000 i maaneden i dag? I tillegg kommer evt studielaan og huslaan som du kanskje faar i lopet av de neste aarene.

Jeg onsker deg bare det beste, beklager hvis jeg er en gledesdreper.

Tallene er ca-tall.

Skrevet

Hei igjen, HI her..

Jeg tenkte å ta opp et billån, ikke et dyrt forbrukslån.. Jeg har det veldig enkelt.. Bor gratis, og min far betaler forsikringen min som lønn for at jeg vasker hjemme hos dem.. Jeg er pr idag student, men kan jobbe på gammel jobben man når jeg trenger det.. klarer meg fint uten studielån også.. Tidligst husskjøp blir nok om 4,5 år når jeg kommer meg bort herifra,og da satser jeg på å ha bilen ferdig betalt.. jeg har pr idag et drivstoffbudsjett på 1000 kr mnd, og årsavgift har jeg alltid spart opp et par mnder før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...