NormaJean Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 hvis jeg blir sykmeldt under svangerskapet jeg får fortsatt tilleggene mine utbetalt? dvs, kveld, natt, og helg? og hvis vikariatet mitt går ut mens jeg er sykmeldt og nav skal utbetale sykepengene, får jeg fortsatt tilleggene da? de utgjør jo en stor del av lønnen min. er i en veldig fortvilt situasjon med jobben her
grolla Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Forutsatt at du går i en fast turnus, altså vikariat eller fast stilling, har du rett på samme lønn som vanlig, altså med tillegg for ubekvemme vakter. Selv om vikariatet ditt går ut, har du rett på tilsvarende lønn som under sv.skapet, dette fordi det er lønn siste seks mndr (er dette endret nå?) som gir grunnlag for lønnsberegning under permisjon. Når du går i perm har du også rett på helligdagstillegg tilsvarende det din vikar går i. DU må altså vite hvem som går for deg, sjekke påsketurnusen, og kreve tilsvarende tillegg.
*Super*Mamman* Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Ja, du vil jo få gjennomsnittet av lønnen din. .Det eneste tillegge som ikke teller med, er evnt 100 % tillegg ved kort varsel/overtid osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå