Monke Skrevet 1. februar 2008 #1 Del Skrevet 1. februar 2008 Da har endelig Andrea Madeleine meldt sin ankomst! 2 uker over termin. Ble igangsatt torsdag 24.januar klokken 10.00. Var litt uforberedt på å bli lagt inn, da legene hadde sagt at jeg ble lagt inn på fredagen. Men inn på torsdagen ble det,og ble satt i gang med modningspiller. Hodet hadde ikke festet seg helt enda og heller ikke hadde jeg noen åpning. En pille og 1 time senere, begynte riene så smått å komme. Og etterhvert ble de bare hyppigere og hyppigere, med 3 minutters mellomrom. Men fortsatt hadde jeg ingen åpning. Og fikk da beskjed om at dette ville ta lang tid! Riene ble sterkere og sterkere og til slutt var jeg nesten tom for energi. Så da fikk jeg akupunktur og en tablett til å sove på, og jeg skal si at det gjor underverker! Sov et par timer og sa at sambo kunne dra hjem og sove et par timer selv. Klokken 03.00 fikk jeg beskjed med jordmor at det kunne lønne seg at sambo kom en tur nå,for nå ville det bare bli sterkere rier! Jeg ringte og innen 20 minutt var han inne på rommet mitt og strøk meg på ryggen. Nå hadde jeg 2 cm åpning. Som jordmor sa, ble riene sterkere, men de ble litt bekymret over at jeg ikke hadde mer åpning siden de var så hyppige. Derfor ble jeg gitt epidural klokken 11.00 og drypp for å få fortgang i fødselen. Klokken 12.00 klarte jeg til og med å sove 1 time (takket være epiduralen!!) Hadde da 4 cm åpning. Ca. klokken 13.30 dro sambo hjem og luftet hund, og var så tilbake på rommet klokken 14.00. Da hadde jeg 6 cm åpning,og nå begynte det å nærme seg!=P 14.30 dro jordmor for å ordne en ny blanding med epiduralen. Jeg sa da til sambo at det føltes ut som om jeg måtte presse! men han sa at jeg bare hadde 6 cm åpning og at det var litt for tidlig. Klokken 14.45 var jordmor tilbake med en ny blanding. Hun spurte hvordan det gikk og jeg sa det som det var: "Jeg MÅÅÅ nødt å presse nå". "Vent skal vi ta en titt da". Jordmor sjekket og plutselig hadde jeg full åpning og hodet var på vei ned! På en halvtime hadde jeg gått fra 6 cm til full åpning, og nå kunne fødselen starte. Jeg fikk beskjed om å bare begynne å presse for alt var klart. Jordmor hev seg rundt og fikk letet frem utstyret, og klokken 15.00 kunne jeg presse for godt! 15.25, den 25. januar, meldte lille Andrea Madeleine sin ankomst. Hun var 51 cm og 3790 gram, og selvfølgelig den søteste jenta i verden! Fødselen var veldig tøff og slitsom,men gud hjelpe meg var den verdt det!! Nå er hun blitt hele 1 uke gammel og er snill som et lam.Sover dagen lang og er oppe kun 2 ganger om natten. Elsker den lille datteren min over alt på jord, og pappa'n er selvfølgelig verdens stolteste! Vi nyter nå dagene hjemme med masse kos og oppmerksomhet og vi kunne ikke hatt det bedre:) *Når man venter på noe godt.....* tralalala *Hilsen Verdens stolteste og gladeste Mamma* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136723816-prinsessen-min-har-endelig-kommet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ja08 Skrevet 1. februar 2008 #2 Del Skrevet 1. februar 2008 Gratulerer med jenta på overtid! Hørtes ut som en langvarig fødsel, men det er jo som du sier...når man venter på noe godt... Jeg skal selv igangsettes på mandag, så jeg leser med stor interesse på andre sine erfaringer med det. Lurer på om du var moden før igangsettingen? Jeg ble torsdag vurdert som middels moden dvs.mormunnen var mykere og livmorhalsen kortere. Tenker det er en fordel jo mer moden man er før igangsetting. Jeg er jo ikke mye på overtid, men babyen er stor, så jeg ønsket igangsetting selv. Ha ei fin barseltid! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136723816-prinsessen-min-har-endelig-kommet/#findComment-136728073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monke Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 2. februar 2008 Tusen takk!=P Nei jeg var ikke moden i det hele tatt.Men fikk vite at det hadde lønnet seg om jeg var det. Men heldigvis gikk det bra likevel! Jenta kom ut:) Lykke til på Mandag! Snart får du se den lille babyen din. Virkelig en ubeskrivelig opplevelse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136723816-prinsessen-min-har-endelig-kommet/#findComment-136734067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #4 Del Skrevet 2. februar 2008 Gratulerer så mye med jenta=) er det deres første? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136723816-prinsessen-min-har-endelig-kommet/#findComment-136734115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monke Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 3. februar 2008 Tusen takk! Ja det er det nok! Men tviler på at det blir siste.. hehe:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136723816-prinsessen-min-har-endelig-kommet/#findComment-136741434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå