meg og mine 3 nydelige;) Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Han har ikke slått seg eller noe. Virker bare som høyrebenet er lamt! ringte legevakta og fikk time kl 6. Noen som har opplevd dette? han er 21 mnd,og har ingen smerter...
Yvonnemor Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Off, det hørtes ekkelt ut, får håpe det ikke er noe ille. Lykke til!
Honningmelon Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Hmmm... har han noe smerter da? Skjønner du blir redd, men det trenger over hodet ikke å være noe farlig. Hvordan gikk det på legevakta?
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Oisann,kom det akutt?? Hvordan gikk det?Håper det har gått bra!!
Mamma´n til A og F Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Serøs coxitt er en kortvarig betennelsestilstand i hofta. Tilstanden oppstår gjerne relativt plutselig med at barnet får smerter og unngår å belaste beinet. Barnet begynner å halte, og bevegeligheten i leddet blir mindre. Små barn har vansker med å angi hvor smerter kommer fra, og de kan for eksempel klage over vondt i magen eller knærne. Det er derfor ikke alltid umiddelbart opplagt for foreldre eller lege at det dreier seg om en hoftelidelse. Det man likevel kan se, er at barnet gjerne holder hoften lett bøyd og rotert utover, fordi dette er den stillingen som gir minst smerte. Min datter hadde dette når hun var 16 mnd, gikk spontant tilbake etter 2 dager.
Mamma´n til A og F Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 oj, så nå at du hadde time hos legen kl 6, håper det gikk bra med dere.
Oktobergull06 Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Stakkars lille da. Hørte om et annet barn dette skjedde med. Kom helt brått. Han var mye inn og ut på sykehuset, tok alle mulige prøver osv. De fant ikke noe forklaringer på det. Tror han hadde det en ukes tid før det plutselig gikk gradvis over, og nå er han helt fin igjen.
guita Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Dersom ikke barnet har fått poliovaksine bør man være oppmerksom på om det kan være dette. Sykdommen eksisterer fortsatt i mange land, selv om den ikke er så vanlig i Norge.
meg og mine 3 nydelige;) Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2008 HI her:) legene fant ikke ut av hva det var...men gikk heldigvis over av seg selv utpå dagen igår... ble litt skremt,men legen mente at hvis han f.eks hadde slått seg i ryggen el hodet,at det kunne gi midlertidig lammelse i bena,men var visst helt ufarlig... han går ihvertfall som bare det igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå