Gå til innhold

Hvilke navn liker du ikke pga dårlige assosiasjoner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er poenget med dette? Synes ikke dette var noe positivt! Dette er da ingenting å lære av, og ingenting som gjør navnevalget noe lettere. Hvem en måtte ha møtt som gir en dårlige assosiasjoner kan jo ha et hvilket som helst navn. Såååååå tåpelig!

Det er jo fakta at man har endel navn man har dårlige assosiasjoner til. men hva er en assosiasjon. For meg må jeg forbinde det negativt med en person. Ikke som min mann. Han sa... NEI Selma er som ei feit budeie (så brukte han fingrene til hirn hoppet rundt på stuegulvet og ropte) Komme da kua, komme da kua så skal jeg meeeeellllkkke deg hahahahaha.

Ja sånne assosiasjoner synes jeg er en smule tåpelige.

men jeg ville aldri valgt et navn som mine nærmeste hadde negative erfaringer med, fesk en voldelig ekskjæreste, eller hovedmobberen på barneskolen.

Det er slike navn jeg mener gir dårlige assosiasjoner

Den litt tilbakestående gutten i klassen på barneskolen het Tommy, og jeg ser for meg en tykkfallen gutt som kjørte lekebiler og siklet på pulten i 6.klasse... Tommy er følgelig stygt.

Min første, store kjærlighet het Tommie, og det navnet har en helt annen valør for meg.

Forskjellen er nok noe vag for de fleste andre....

Annonse

Sånn jeg forstår HI skal en ramse opp alle navn til personer en ikke liker, (fordi de er feite, slemme, stygge etc) det er jo hvertfall bare en masse navn hun ramser opp og ingen forklaring. Hva med på ta med etternavn også- så kan vi drive ekte mobbing her!!! Å det hadde vært gøy!!!

Dette er personer jeg har hatt dårlige opplevelser/episoder med.

Ville derfor valgt å ikke kalle mine barn for noen av disse navnene.

Hadde flere navn på listen men så har jeg venninder som har fått barn med samme navn så nå forbinder jeg navnene med noen nydelige små:-)

Det er forskjell på å ikke like et navn pga. dårlige assosiasjoner, og det å bare synes det er stygt - synes jeg. Jeg kunne ikke brukt disse navnen pga. følgende assosiasjoner:

Carina - feit, bortskjemt og frekk jente

Monica - rappkjefta, festglad og guttegal - skikkelig rånete

Sissel - samme

Therese - samme

Renate - samme

Ina - samme

Linn - samme, gravid som 17-åring...

Jeanett - litt problemjenter

Christer - nabolagets pøbel

Kjetil - ramp som det var forbundet trøbbel med

Yngve - mest pervo mann i byen

Frank - kar i nabolaget med litt for stor interesse for barn....

Espen - svært snodige type

Rune - rampegutt sammen med Christer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...