Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

er det noen her inne som har erfaring med akupunktur i fbm inseminasjon i "kunstig syklus", dvs regulert med pergotime og eggløsningssprøyte?

Vi var innom en akupunktør og spurte, og hadde mente på generelt grunnlag at akupunktur er en god ide når man skal prøve å bli gravid, men han var usikker på om det er en god ide/ om det er noen vits når en går på hormoner. Synspunkter?

t:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Jeg ahr så langt veldig god erfaring med akupunktur. Jeg forsøkte dette i denne syklusen og merker stor forskjell. Jeg har ikke testet ennå, men har tro på at det på sikt vil bidra til at jeg blir gravid. Jeg bruker pergo annenhver syklus og ovitrelle hver syklus. Jeg anbefaler klinikk fjeld på majorstua hvis du er i nærheten av byen. Hun har spesialisert seg på barnløshet og jobber fast på Aleris også. Syklusene jagr hatt hittil har jeg hatt slimhinne på 7, 8 og 9 mm ved inseminasjon. Denne syklusen, som er første med aku, kom jeg opp i hele 11 som er veldig bra. Fjeld sier også at par som går i behandling hos henne får bedre egg av det, det har legene sett når de tar ut til prøverør. Jeg har også spurt legen på Nordica (lIndenberg) og han sier de har blitt tvunget til å tro på det for resultatene er merkbart bedre for de som tar akupunktur.

Selv har jeg en sunn (tror jeg) skepsis, men når slimhinna blir så tykk og jeg ellers føler det skjer endringer i kroppen så ville jeg gitt det et forsøk :)

Skrevet

Hei, takk for utfyllende svar:) Jeg tenkte ikke ¨på å be gynekologen om å måle tykkelsen på slimhinna da jeg var hos henne på ul her om dagen så jeg vet ikke noe om hvordan tykkelsen på slimhinna mi er uten akupunktur... Men er det slik at dess tykkere den er, dess bedre er det?

Jeg har gått til Fjeld før da jeg bodde i Oslo, men da ikke i hormonregulert syklus. Men jeg har inntrykk av at hun er ei flink dame som vet nøyaktig hva hun driver på med. Jeg er derimot litt skeptisk til han som driver med akupunktur her hvor jeg bor nå, for han har ikke behandlet par som blir gravide på den måten vi gjør det, før. Bare par som "gjør det selv". Og han har ingen kunnskaper om hormonbehandling.

Forresten, Hva er ovitrelle? Og hvorfor får du pergo annenhver gang?

:)

Skrevet

Hei

Ovitrelle er eggløsningssprøyte som modner egg den siste biten slik at det kan slippes. Pergo virker mnd etter også så jeg tar annenhver, litt svakere effekt mnd nr 2 men nok til at det blir dansketur.

Skrevet

Akkurat. Jeg lærer stadig noe nytt:)

Nå har jeg forresten vært i kontakt med en annen akupunktør - som visstnok har hjulpet 48 par! Han mente at det er en veldig god ide å få akupunktur i hormonstimulert syklus. Så da satser vi på det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...