Gå til innhold

Når er det greit å starte opp med trening etter fødsel?


VeslePhreaken

Anbefalte innlegg

Dette har spm har sikkert blitt stilt tusenvis av ganger før.. Orket ikke å begynne å bla =)

Jeg har ikke vært særlig aktiv av meg tidligere, verken før eller under svangerskapet.. Før svangerskapet var det vel egentlig mest pga latskap.. Under svangerskapet har jeg rett og slett ikke orket fordi jeg har hatt så mye vondt..

Men etter fødselen er jeg nødt til å trå til.. Jeg har lagt på meg en god del under graviditeten, og er jo enda ikke ferdig.. Mye av dette er sikkert vann o.l, men jeg ser at trening er tingen hvis jeg skal klare å få tillnærmet lik kropp som jeg hadde før..

 

Så, når er det greit å starte?? Gåing og sånn er jo greit, men tenkte egentlig mest på når man kan begynne med trening av magen..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sier at man bør vente ca 6 uker etter fødsel før man begynner å trene "ordentlig". Gå turer osv er selvfølgelig ikke med i den regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du skal vente til barseltiden er over (6uker) så bekkenet ditt har rukket å trekke seg inn igjen. Du bør også høre med legen på 6 ukers kontroll om alt er ok. Så kan du starte rolig. De skrå magemusklene kan du trene fra første stund, men de rette musklene som krysser navlen må ha gått helt sammen før du trener de. Hvis ikke kan du risikere at det blir en diastase (avstanden forblir).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...