Gå til innhold

helt ærlig! hva synes dere?

Anbefalte innlegg

har en sønn fra før som har en typisk norsk norrønt navn og Leander som mellomnavn, og har fått veldig mange fine tilbakemeldinger på navnet:)

Vis vi får en gutt denne gangen også har vi tenkt litt på navnet Vetle, og er begge ganske enige om det.. men vi må ha et mellomnavn.. jeg liker veldig godt mellomnavn, blir liksom et litt mer eget navn da:) men vi kommer nok til å bare bruke det første navnet til daglig, slik som med storebror..

Jeg har tenkt litt på Vetle Nathaniel.. var litt rart i begynnelsen.. men nå som jeg har blitt litt mer vant til det synes jeg det er ganske fint:)

vet det er mange som synes Nathaniel er et litt jåletet navn og ikke liker det..men jeg liker navnet, men lurer på om denne sammensetningen går an??

eller kanskje noen som har andre fine navn som passer til Vetle??:)

eller kansje noen andre fine norske/norrøne navne forslag, med et fint mellomnavn?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136722091-helt-%C3%A6rlig-hva-synes-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig er ikke så veldig glad i navn i sjangeren Nathaniel, så jeg vet ikke om jeg burde svare... Jeg synes det blir litt stilkræsj, ja. Men liker dere det, så kan dere jo kalle gutten det. Men jeg tror det er litt tungt med et to-stavelsesnavn foran Nathaniel.

Andre forslag jeg tror er i samme sjanger:

Vetle August

Vetle Nikolai

Vetle Olai

Trym Nathaniel

Tord Nathaniel

Birk Nathaniel

Synes man skal holde seg til én navnegruppe - ikke blande norrøne og veldig utenlandskklingende navn f.eks. - det blir veldig stilkræsj og svært sjeldent vellykket. Lyder fort corny! Enten går du for navn som

Vetle Olai

Vetle Johan

Vetle Torarin

Vetle Tobias

eller:

Levi Nathaniel

Leo Nathaniel

Aron Nathaniel

David Nathaniel

Min mening :-)

HI her!:) Det jeg prøver å finne er et dobbeltnavn som ikke er typisknorsk-norsk.. vil ha et litt spesielt eller utenlandsk eller uvanlig mellomnavn i tillegg til et fint norsk/norrønt navn...

men veldig vanskelig!

blir litt "stilkrasj", men ofte klinger det bra likevel.. :)

rop ut vis noen har gode forslag!!:)

Annonse

Jeg synes det var en kul kombo jeg!! Nå vet jeg jo ikke hva storebror heter, men hvis han har en slik kombo som du sa, synes jeg det er tøft og gjennomføre på nr to og.

Nathaniel er definitivt ike min type navn. men jeg ELSKER Vetle, og synes komboen blir kjempefin, ikke den mest macho, men det gjør ikke noe, Når man smaker på det synes jeg det klinger flott sammen

Ellers synes jeg August er et fint andrenavn, også Nikolai. Men Vetle Nikolai synes jeg er en for tung kombo. Vetle August var fantastisk!!

Jeg digger jo Leander, Lysander og Celander da, men de blir jo for like hvis du skal ha det på nr 2.

Tusen takk for alle synspunkter og forslag!:)

Loke Sebastian synes jeg var en veldig fin kombinasjon.. liker slike kombinasjoner:)

litt gøy at ikke så mange har de samme kombinasjonene også...:)

Tar gjerne imot flere synspunkter på navnet!!:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...