Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Del Skrevet 1. februar 2008 Mistenker at jeg har begynnende bekkenløsning, men er bare vondt noen dager. Hadde en god dag i går, ikke vondt i det hele tatt, så var jeg på trening i går kveld (hoppfri aerobics) og i dag har jeg skikkelig vondt igjen! Noen andre som blir verre av trening? Må jeg kutte det ut eller? Vil jo ikke det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136722028-vondt-etter-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #2 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei hei Jeg fikk klar melding fra lege og jordmor at løping, hopping etc er svært skadelig for bekkenet når en er gravid. Alle gravide har bekkenløsning (det må en for at baby skal komme seg ut, men i ulik grad, noen merker det ikke i det hele tatt), men ved å hoppe og gi bekkenet mye støt blir det verre. Mange aerobic instr. oppfordrer til å trene og de trener gjerne til siste stund selv når de går gravid, men som jordmor sa, det kan gå veldig fint nå når en er i god form, men hva skjer om 20 år når en slutter å trene så mye. Tena Lady kan da bli dagligdags. Jeg trente mye mye før jeg ble gravid og er selv aerobic og sykkel instr., men jeg kutta det ut veldig tidlig. Fant alternative treningsmetoder så jeg har trent endel yoga og svømming gått veldig fint. Men som sagt aerobic uten hopp bør gå helt fint så sant du ikke har vondt. Føler du at du har/ får vondt i etterkant ville jeg sagt dette til jordmor/lege og hun henviser deg til fysio så får du svar med det samme og kan forebygge resten av svangerskapet. Jeg har selv slitt en del med symptomgivende bekkenløsning og hadde ikke vondt hver dag, det kom an på aktivitetsnivået mitt. Lykke til og ja jeg savner aerobic og trening og alt sånn veldig, men nå føder jeg snart så jeg får nok begynt igjen om ikke så altfor mange ukene.. -Vida- Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136722028-vondt-etter-trening/#findComment-136723567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ILRK Skrevet 3. februar 2008 #3 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg er i 14 uke og har allerede fått diagnosen bekkenløsning. Trodde aldri i verden at jeg kunne få det så tidlig. Jeg får veldig vondt etter trening... Så nå går jeg bare rolige turer opp bakkene her, og så rir jeg rolige skritte turer med hesten min... Fikk beskjed fra legen om at det var bare å røre seg, men kjenne sine egne begrensninger. Hvis noe gjør vondt, så gjør jeg ikke det, men prøver å finne andre løsninger... Bare det å komme seg ut i frisk luft gjør godt... Jeg kommer til å gå på veggen hvis jeg ikke kan ut å røre meg litt iallefall... Men hva mente du med det som skjer om 20 år når vi slutter å trene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136722028-vondt-etter-trening/#findComment-136741135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå