KR0705 Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Hei alle sammen... Jeg var på klinikken i Porsgrunn forige torsdag, siden vi ikke har klart å bli gravide. Hadde 1 spotanabort i juli, 9 uker på vei. Etter aborten har min syklus blitt helt feil, kan gå 9-12 uker mellom hver gang tante rød kommer. Tok blodprøver i forkant av legebesøket, og det viste seg at jeg hadde en hormon "feil" og da ikke hadde eggløsning. Fikk beskjed om at jeg måtte begynne på p-pille i 2 mnd og så over på hormontabeletter i 2 mnd. Hvis ikke det hjalp å gå på hormon tabeletter, måtte jeg over på sprøyter. Disse hormontabelettene skulle hjelpe til med eggløsning. Noen som har vært igjennom samme som meg? Noen med erfaringer? Jeg må også skryte litt av dere som er her, dere er så utrolig sterke. Dere har vært igjennom aborter, år uten hell og prøve rør uten å lykkes. Jeg har abortert 2 ganger, og blir "lei meg" når jeg ser venninnene mine lykkelige og gravide. Er selvfølgelig glad på deres vegne, men å ikke bli gravid tar UTROLIG på. Jeg tenker at jeg ikke orker 1 abort til, men dere står på, dere er helt utrolige. Kunne ønske jeg hadde samme styrke som veldig mange av dere som er her. Lykke til masse til alle sammen.
Madam-mim Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Hører selv til på klinikken i Porsgrunn, veldig koslige mennesker der:) Jeg startet sånn som deg. Har heller ikke eggløsning. Begynte med to pergotime kurer. Fikk ikke eggløsning av det så begynte på puregon sprøyter. FSH-stimulering. Sikkert noe i den duren du skal og. Ved hjelp av sprøytene fikk jeg eggløsning, men ble desverre ikke gravid. Men får håpe det går bedre for deg:) Man må holde seg sterk i denne prosessen for det er mye venting og opp/nedturer. Ikke lett for noen. Så det er fint å ha denne siden der det er likesinnede som kan støtte hverandre. Ønsker deg lykke til hvertfall!
KR0705 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 Hei ninen84. Nei ikke lett denne prosessen her gitt. Når du da gikk på sprøyter, hvor lenge gikk du på de? Kan jeg spørre hva som skjer med deg videre? Jeg har ikke noe greie på det, derfor jeg spør. Du må ha masse lykke til, håper det bllir baby til slutt.
Madam-mim Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Bare spør du:) Det er mye man ikke vet før man starter denne prossesen. Jeg gikk på sprøyter i 15 eller 16 dager og satt eggløsningsprøyta. Så hadde vi samleie i de dagene. Da jeg ikke ble gravid enda jeg hadde et egg, ville vi prøve inseminering. Da gikk jeg ca like lenge på sprøyter, satt eggløsningssprøyta og ble inseminert på klinikken. Da hadde jeg produsert to egg. Etter det gikk vi over til ivf, og holder nå på med 2. ivf runde. Skal ha uttak/innsetting til uka. Hvilken klinikk hører du til?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Hei du.. så at du var i porsgrunn, det skal jeg også.. kan jeg få spørre hvor lang tid det tok for deg fra søknad ble sendt til du var inne?? Skal til samtale neste uke og gleder meg veldig.. Har hatt 3 ivf forsøk i danmark, 2 SA.. og skal nå i gang i det offentlige i porsgrunn som sagt. Har prøvd å bli gravid i over 11 år så vet hvordan du har det ja.. er tungt og trist å se alle rundt seg poppe ut med unger ( Men vi må være sterke og positive.... en dag lykkes vi også, det bare tar "litt" hehe tid.. Ønsker deg lykke til, og måtte spiren snart sitte!!!
KR0705 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2008 Jeg hører til i Porsgrunn. Grua meg veldig til første time, men gikk veldig bra. Håper at det klaffer for oss, ikke lyst til å begynn på sprøyter, men må man så må man.. Det er nok verdt det når babyen kommer. Du må ha masse lykketil i alle fall. Hadde vært koselig å hørt hvordan det gikk med deg. Ha en fin dag videre.
KR0705 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2008 Hei Tullemor1. Fra brevet fra legen ble sendt fikk vi brev i posten etter 1-1,5 uker. Da sto det at vi måtte vente i ca 5 mnd. Regna da med å få time i april en gang så ble positivt overasket over å bli innkalt i januar. Vi var litt skeptiske for å søke hjelp, men nå angrer jeg ikke 1 sekund. Fikk så utrolig god hjelp, og legen tok oss alvorlig. Alt var så naturlig, og vi gikk ut av døra med et smil. Kjempe mennesker som jobber der. I 11 år ja, off.... Vi har prøvd i 14 mnd og dette har vært en utrolig tøff tid for begge. Kan ikke forestille meg hvordan det vil være å vente i 11 år. Håper virkelig de i Porsgrunn klarer å hjelpe dere. Dere må ha masse lykke til.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Tusen tusen takk.. masse lykke til dere også!! Måtte vi lykkes begge to ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå