Gå til innhold

Jente.24!!

SommerMini_Juli08

Anbefalte innlegg

Heiii:-)

Nå er det lenge siden jeg har vært inne på disse sidene!

Har noe galt med profilen min her. Kommer ikke inn på min egen side...

Får ikke lest mail, redigert profil eller noe.

Men, hvordan går det??

Jeg har snoket litt på dere Tromsøjenter da. For jeg så nicet ditt der. Så egentlig vet jeg det går bra:-)

med tanke på starten vår, blødninger etc, så er jo dette helt fantastisk.

Jeg har vært på Ultralyd, og venter ei jente. Alt så bra ut, og jeg har ny termin 1 juli.

Gleder meg virkelig nå.

Har du vært på Ul?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeei=)

Ååååh.. så koselig å " høre " fra deg=)

Kjipt med slike datatrøbbel.. flott du er tilbake igjen da=) Har du laget deg ny profil, eller?

GRATULERER så mye med ei lita jente på vei da=) Herlig å vite at alt er som det skal, sant? Spennende med ny termin da=) hva var det du hadde sist? mener å huske at vi var noen uker fra hverandre hva angår estimert termin=)

Flott at du har vært inne å lest hos oss=) alltid velkommen=) Ja, her går det bra=) Kvalmen og oppkastet ga seg etter 4 januar, og det var en lettelse. Hadde ei tøff jul, men oppkast og jobb hver dag. Men men.. gikk nå greit=)

Jeg skla på UL 5 feb. Håper alt er bra da=) hørte hjertelyden 14 januar, så vet jo at det iallefall da var liv og røre der inne.. hehe=) Blanda følelser mht UL, men gleder meg mest da=) hehe=)

Ellers da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136719070
Del på andre sider

Har ikke laget ny profil.

Jeg får feilmelding når jeg skal inn på siden min. Og kommer bare ikke inn.

Trodde ikke jeg fikk svart på innlegg eller noe. Men det står jo faktisk at jeg er logget inn.

Har IT utdannelse, hehe. Så feilen ligger ikke hos meg denne gangen!

Jeg hadde termin 6 juli etter siste mens.

Var på duo test i jula, og skjønte vel da at jeg var noen dager lenger på vei. Fordi han målte jo :-)

Så etter Ul i går ble det bekreftet at det faktisk var neste en uke lenger.

Søkte fødeplass og ul på Rikshospitalet. Fikk avslag, men allt forsent svar.Så det endte opp med at jeg fikk haste time til ul, på Bærum sykehus i går.

Godt du er kvitt kvalmen! Det må være pyton.

Jeg har hatt lite av slike plager. Men har da desto lagt mer på meg, hehe.

Skal få litt og slite med til høsten tror jeg....

Men, hva betyr vel det når man har en nydelig baby og kose med.

Blir spennende for deg på UL! Bare gled deg!!

Jeg kjenner jo liv hver dag. Men egentlig ikke så mye som jeg husker fra tidligere svangerskap.

Men etter UL i går, ble det bekreftet at mini i magen ikke ligger stille på noen måte, selv om det ikke merkes.

Hun hadde fostervann i magesekken. Altså så smått begynnt å spise :-) Turnet rundt i et voldsomt tempo. Så tilogmed to runde kuler midt i fjeset. Jordmor mente det var åpne øyne...

Jeg trodde de var lukket nå, men jeg får stole på at hun har rett.

Det ble vill jubel da det viste seg at det er ei jente. fordi mannen min kun har gutter fra før. Ekstra stas for han.

Koselig å få kontakt med deg igjen! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136719173
Del på andre sider

Hei hei=)

merkelig at du plages så med brukerkontoen din. Enda godt du får sendt beskjeder ol likevel da=)

Så du har nettopp vært på Ul? Jeg skal på tirsdag.. Spent=) Må være herlig å bli skrudd den veien du ble=) Ja, istedet for at en er kortere på vei enn antatt.. Spent på hva de sier om oss=)

Ja, det er herlig å være kvitt kvalmen og oppkasten. En helt ny verden, det skal være sikkert og visst. Har nå likevel klart å legge på meg så det holder, ja.. så, det blir nok ikke bare du som får noe å jobbe med til høsten=) Nei, her må det nok jogges bort noen kg, i tillegg til de trilleturene som det garantert blir=) hehe=) Sant du sier, betyr ingenting det i grunn..hehe=) Så lenge det er det største " problemet" med dette svangerskapet, så skal jeg overhode ikke klage=)

Forresten.. hvilken vogn har/skal dere ha til den lille? Jeg har leddplager, så trenger ei vogn som er lett å manøvrere, samt lett i vekt i seg selv. Vet flere anbefaler Bugaboo, selv om den ikke er så god på skikkelig vinterføre. Får fundere litt, lete ordentlig etter UL=) Noen forslag?

Har mannen din kun gutter fra før av? Jaa.. da er det jo ekstra spennende å vite at det turner ei lita jente der inne=) kan tenke meg det er stas, ja=) sikkert stas for søskenene å få ei lita lillesøster som de kan passe på=) hehe=) Når ble de andre barna født i forhold til terminene da? Ang UL, så er jeg selvfølgelig mest opptatt av at alt er i orden. Så, når termin blir satt, for så å ha det som en 3.plass dersom de kan se kjønn=) det betyr fint lite.. hehe=)

Koselig å få kontakt med deg også igjen=) Har tenkt masse på deg=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136741163
Del på andre sider

Hei igjen. Var på ul på torsdag. Du gleder deg nå, tenker jeg. Skulle ønske jeg skulle en gang til jeg. He he. Har kikket på noen vogner, men har ikke bestemt oss enda. Så på Simo,Brio, og DBS. Falt for Simo, så langt. Men jeg vet ikke om den er god og trille. Jeg er bare en kjapp tur innom. Har mye å gjøre i kveld. Men vil ønske deg masse lykketil i mrg.-:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136754184
Del på andre sider

Annonse

Hei hei=)

Takk takk for lykkeønskene.. Skal love deg at jeg var nervøs i går morges, før UL. Bare nerdet og fikk ikke gjort noe som helst av fornuftig karakter før vi dro. Sov dårlig på natten hadde jeg gjort, og til og med klarte jeg å spy på morgenkvisten. Det var nok forbundet med nervøsitet, for jeg har ikke vært svangerskapskvalm og spydd siden 4 januar. Ja, så må være nervøsiteten..

Det er mildt sagt en av ulempene med at gravide idag er mer opplyste enn for flere år siden. Vi VET at det ikke er noe selvfølge at alt er bra med den lille..

Iallefall..

Kom oss avgårde på UL, og slapp heldigvis ventetid=) Sambo var med og ble fort helt i ekstase da han så babyen. Der lå et sprell levende lite foster og beveget seg som bare det. Lettelse, da JM etter en grundig undersøkelse kunne konstatere at såvidt hun kunne se, så så alt normalt ut=) Herlig herlig=)

Hun satte terminen fra 2 juli-30 juni, noe som jeg og sambo har mistenkt lenge. Så, da hadde v i rett da.. hehe=)

Ellers, så sa hun at sjansen for at den lille var ei jente var 80%. Ble overrasket, for innbilte meg at det var gutt.. mens sambo " visste" alltid at det lå ei jente inni magen min.. hehe.. Kjønn spiller ingen rolle, men derimot er indikasjonen på at alt er OK gull verdt=)

Hvordan går det ellers med deg? Fin form?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136766376
Del på andre sider

Hei igjen.

Så flott at alt gikk så bra. Nå kan vi vel bare glede oss, og puste letta ut. Hura!!!!!!!

Bra du ble satt fram mot terminen og ikke tilbake :-) Vi er jo ganske nøyaktig like langt på vei vi da. Gratulerer med jente. Det er koselig! Spesielt gøy og kle de vettu:-) Er så mye søtt.

Er formen din bra?

Jeg har hatt litt vondt i bekkenet. Men er overasket over at det ikke har kommet før.

Har vært plaget med bekkenet de andre gangene også. Da har det startet mye før.

Ellers har jeg hatt mye og ganske kraftige rier den siste tiden. I natt var det så mye at jeg våknet.

Er hjemme fra jobb i dag, for og følge med litt. Kan virke litt skremmende. og blir sliten, fordi det er vondt.

Ellers er det i følge UL en aktiv lita jente inni magen. Men kjenner enda ganske lite til spark.. Kan kjenne andre bevegelser, bla hikking :-)

Kjente de andre barna tydligere, og tidligere. Men man skal jo ikke samenligne sine svangerskap står det i boka:-) Det er ikke så lett, da.

Holder på med "vogn jakt" det er jo til og bli helt sprø av. Jeg har veldig lyst på en ny vogn. Men jeg bør jo egentlig tenke på at dette garantert er det siste barnet. Jeg får selge den pent brukt, hehe.

Har dere funnet noen fine jente navn enda da? Vi sliter med jente navn. Har to jenter som heter Julie og Pernille fra før. Jeg liker Aurora, men det er jeg alene om.. Ellers er Nora, aktuellt.. Det ordner seg vel med tiden. Kanskje avnet kommer av seg selv når man får se den lille:-)

Har bestillt 3D UL i slutten av mars, og det blir spennende! Da skal barna være med å se.

Snakkes

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136836689
Del på andre sider

hei =)

Der var du, ja=) Hyggelig=)

Har vi termin på samme dag, eller? 30 juni her=) Ja, nå er det bare å slappe av og la ukene gå..hehe.. Lettelse å ha vært på UL, vite at alt ser bra ut osv. Herlig=)

Har du hatt rier? Hm... er det avslapping som må til for at du kan unngå flere av de, eller? Håper det ordner seg.. Ikke noe særlig å ha mye vondt, i tillegg til at en VET at det er altfor tidlig for at de skal komme. Men, avslapping fungerer garantert =)Flott at du er hjemme fra jobb=) slapp aaaav...

Her er formen helt fin=) var på jobb i hjemmetjenesten ihelga. Merker helt klart at det begynner å bli tyngre og tyngre, særlig i forflyttninger,men men.. Ber om tilrettelegging før neste arbeidshelg, så kan jeg sikkert jobbe noen uker til=) Satser på det. Jobber bare annen hver helg nå, siden det tar på. Bortsett fra sulten og en konstant trang til å gå tisse, så merker jeg i grunnen ikke at jeg er gravid. Ja, magen vokser selvsagt, men du skjønne hva jeg mener=) Synes det er herlig å være i så fin form, særlig med tanke på hvor forbanna dårlig jeg har vært.. hehe=)

jentenavn.. Ja, vi har noen på " lur". Siden venner og familie får vite alt, mht termin, at den sannsynligvis er ei jente osv, så har vi bestemt oss for at de navnene vi tenker på underveis skal være hemmelige. Ikke for at vi tror noen kommer til å " ta de", men fordi vi ønsker at valget skal være helt og holdent vårt. Vi har ikke bestemt oss enda, og tror ikke vi kommer til å gjøre det før ungen kommer=) Kanskje bare ha noen potensielle når terminen nærmer seg.. hehe.. får se får se=) Familien og venner synes ikke med en gang noe om at vi ikke vil fortelle hvilke navn vi vurdere, men de skjønner det jo når vi forklarer hvorfor=) Ja... litt peiling har de jo, for vi luftet noen forslag før jul.. hehe.. Vi liker navn som er forholdsvis korte og feminine.. =)

Kommer det en gutt blir navnet Elias eller Kasper= ) hehe..

Flotte navn jentene dine har=) Ja,og flotte forslag dere har til den kommende jente. Nora er min favoritt av de to, helt klart=) Har det på min liste også=) Nydelig navn, med lang tradisjon=)

Skal dere på 3d? Det har vi også vurdert. Nysgjerrigheten etter å se babyen er stoooor -hihi- =) Fikk et 3D- bilde da vi var på ordinær UL,men ... babyen har jo ikke noe særlig med fett når jeg er 19 uker på vei,så bildet ble ikke så bra. Vurderer å bestille time til privat 3D=) Hvilken uke skal du ta det i?

Og,hvilken uke er du i nå..Jeg skifter uker på lørdagene, så idag er jeg 20+4.. hehe.. tiden flyr, herlig=)

Skrives plutselig=) Nå er det pensumbøker..hehe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136836810
Del på andre sider

Hei.

Termin dagen etter deg. 1 juli.Så jeg er da 20+3 i dag.

Har time til 3D UL 31 mars. Da er jeg vel et par dager ut i uke 27. Det ble anbefalt 3D i ca uke 28. Det var visst mest gunstig for å få fine bilder. Her er linken til dit jeg skal. Du kan jo titte på den. Veldig fin og informativ.

www.ultralydklinikken.no

Kynnere heter det vel, og ikke rier.

Kynnere er det vanlig og få i ny og ne. Og raskere når man er fler gangs. Men de har vært for mange og for kraftige for min del.

Jammen fint at du er i så bra form. Nyt det. Da går tia raskere fram mot sommern også.

Jeg gleder meg så kjempe mye til laaaange turer med vogn :-)

Gå, og gå, hehe.

Snakkes plutselig, og ha en fin lese dag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136836903
Del på andre sider

hei hei=)

Ser nå at jeg helt har glemt å svare deg, sorry!

Spennende at vi har så lik termin=) Spent på når disse små finner det for godt til å komme ut.. hehe=)

Sambo skal undersøke hvor vi eventuelt kan bestille time til 3D her i Tromsø, for vi er begge nysgjerrige på dette. Ser ikke ut til å være så lett å finne fram til,men men.. får forske litt=)

Ellers da... hvordan er formen og alt? Magen?

Jeg har hatt mye bevegelse i uken som var, men nå er det rolig. Varierer jo dette så tidlig i svangerskapet, så bekymrer meg i grunnen ikke=) Babyen kan jo ha snudd seg og sparke inn mot ryggen min osv..

Formen er fortsatt strålende =) herlig herlig=)

Hilsen fra meg, i vinterland=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136718780-jente24/#findComment-136885366
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...