Gå til innhold

Nydelige Nicolai kom endelig til verden:)

Anbefalte innlegg

Kjente første rie kl 07.20 søndags morgen. dro til føden kl 12 for å sjekke om det faktisk var noe på gang.. joda, rier med 5-6 min mellomrom og 2 cm åpning. dro hjem igjen innstilt på at dette ville ta laaang tid.

ca kl 15 dabbet riene litt av, og kom nå med 10 min mellomrom. kjente jeg ble litt skuffet da, ja... men så kl 17 tok de seg opp igjen, og kl 21 gikk jeg i badekaret. noe av det beste jeg noen gang har opplevd var å sitte der å plaske i en time mens riene pågikk. kan absolutt anbefales!

etter badet begynte riene mine å bli ganske vonde, så jeg ringte føden og sa jeg ville komme inn for en ny sjekk. sa at jeg regnet med jeg ikke hadde kommet så veldig mye lenger i fødselsutviklingen, men at jeg var sliten og ville bare sjekke før jeg skulle prøve å få meg litt søvn!

jordmor konstaterte at "oi, du har jo MINST 6 cm åpning!)

så det var bare å finne seg en fødestue, for nå var det ikke lenge igjen:)

så gikk det fort!

kom inn på føden kl 23.30, vannet ble tatt kl 01.15 da jeg hadde full åpning. bittelille nicolai ble født etter 25 min med pressrier, kl 01.40.

han var bare 2370 gram, 48 cm lang og 32 cm rundt hodet.

trengte litt starthjelp i form av oksygen, men det tok bare noen min så fikk jeg han tilbake igjen.

det var en flott fødselsopplevelse som ikke har skremt meg i det hele tatt.

dere som ikke har født enda; gled dere:)

Fortsetter under...

Gratulerer med første prins ut! På mandag skal jeg igangsettes etter ønske og da er vel du hjemme med babyen din. Det hørtes ut som en flott fødsel, jeg tror min blir tøff, men så lenge jeg får føde normalt skal jeg ikke klage. Smertene går jo over og premien er jo større enn størst:o) Ha ei flott barseltid, kanskje vi møtes på babykafe, babymassasje, babykino, barselgruppe eller noe sånt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...