Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 altså, siden jeg var barn har jeg slitt med sinne,rastløshet og konsentrasjons vansker. klarer ikke å sitte på et møte f.eks å følge med (uansett hvor interesant det er) får mark i rompa å blir veldig rastløs.. har en indre uro som aldri vil gi seg.. blir utrolig fort sint. veldig impulsiv på enkelte ting (pengebruk o.l) å mye mere..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Ja, du kan ha adhd, asperger, lietn selvtillit, depresjoner, andre konflikter som har satt seg et mønster i deg, men om du Har adjd, er vel idiotisk å spørre om på et forum. Adhd er flere like særtrekk, men alle er helt forskjellige. Med andre lyter feks personlighetsforstyrrelser, bipolar lidelse, tics etc. Noen er helt ræva på skolen, og noen er skolelys. Noen har mer vekt på oppmerksomhet og andre på impulser. I teorien kan vel nesten alle være i gråsonen. Blir så teit å sitte å lese innlegg på innlegg, -Har jeg adhd, kan dette være adhd osv... Gå til legen din og få legen din til å skrive henvisning til psykiateren, så skjer det ting... Etterhvert.... Du må ivertfall ha problemer hjemme og på arbeidsplassen, altså bare et eks, men 2 plasser der du har problemer utifar 3. Holder ikke bare med indre uro osv..
Sjokoladekaka Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Det er ikkje nødvendig å vere frekk! Er ikkje rart du underskriv med Anonym! Til HI: Alle har trekk av ADHD, i varierande grad. Det spørst kor store problem det skaper for deg i ditt dagligliv, altså graden av problem. Det er det som avgjer om du har ei diagnose eller ikkje. Dette blir testa, og sidan du er voksen, blir det gjort av voksenpsykiatrien. Du blir henvist der av din fastlege. Det er mange som har gått gjennom barndommen utan diagnose, men som har ADHD. Sei til din fastlege at du vil bli testa og at du kjenner deg igjen i beskrivinga av ADHD. Lykke til:)
caramba78 Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Hvor var jeg frekk?? Tenkt deg at du skal sitte å svare samme standard svaret du skrev akkurat nå, så kanskje svaret ditt ble litt kvast, men aldeles ikke vondt ment eller personlig ment. Blir nesten som å spørre; jeg har en føflekk akkurat der. Kan det være kreft? Ingen andre enn legen eller spesialisten kan vel svare for det. Men vil du leke moderator og støttekontakt til alle med tanker om egen diagnose her inne, så velbekomme. Går faktisk ant å lage en "sticky", en egen tråd om veiledning ang adhd, og om hvordan man går frem. just my 2 cent Ser du at jeg svarer med nick nå? !
Sjokoladekaka Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 har du høyrt om normal høflighet? Er liten vits i å seie at det er idiotisk å spørre om slike ting. Kanskje HI har brukt lang tid på å bygge opp mot til å spørre nokon. Det er vel ingen som har bedt deg om å svare på slike innlegg. Det gjer du vel frivillig? Derfor er det best å råde alle som lurer på slike ting, å kontakte lege!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 HI her. takk for svar rah111111 har tatt lang tid for å innrømme for meg selv at jeg muligens kan ha det. er liksom ikke noe en spøker med. trenger vel et kraftig spark i rævva for å ha meg til legen..
caramba78 Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Kanksje jeg kan si da, det er litt dumt å spørre på et forum. Selv ikke en psykiater kan svare deg utifra det du skrev på nett, men kan fortelle deg at du må til lege og få henvisning. Og det rådet ditt som du har nu kommet med 2 ganger i tråden etter mitt innlegg, har jeg skrevet i første innlegg. Hvis du tar deg tid å lese ordlyden min på nytt, så kan du vel kanskje lese at det er dialekt, og ikke uforskammethet. Og hva jeg svarer på har du vel ingenting med å gjøre, og ivertfall ikke be meg slutte. Holder meg saklig. At du går til personangrep på meg for at jeg personlig mener at det er nonsens å spørre på et forum om enkelte egenskaper er adhd, så var det vel ingen som spurte deg om din mening på hva jeg svarte. Skrev i forrige svar at det skulle ha vært en "sticky", prioritert tråd som forteller hvordan du går frem i systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå