Gå til innhold

kutt ut melken når du ammer...!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

begge barna våre var veldig plaget med luftsmerter og ble helt avhengig av minifom før hvert eneste måltid. Minstemann sprutgulpet noe sinnsykt, spruten stod en halvmeter opp i lufta når han lå på ryggen og det var melk overalt. Gulpet opp og ut av vugga og utover gulvet når han lå nede i vugga, aldri sett noe lignende - bortsett fra sånne videoklipp som blir sendt rundt som moromail.... men det er ikke mye moro når man har det slik selv...

INGEN fortalte meg på helsestasjon eller lege at jeg skulle prøve å kutte ut melken i min egen kost. "Du må regne med litt gulp" var svaret jeg fikk. Men så begynte han med eksem og vi kuttet ut melk og etterhvert egg for å teste hva han reagerte på - og i den perioden jeg kuttet ut melk ble han bare såååå bra!!! Men med engang jeg drakk mye melk, spiste grøt eller pannekaker til middag etc- kom magesmertene og gulpingen igjen. Da han også testet positivt på egg, begynte legen å kommunisere ....

ble enige om å kutte ut produkter med mye "ren" melk, men jeg spiste fortsatt ost, youghurt og slike produkter. Han ble sååå bra i magen og det var en fornøyelse! Legen mente tarmene hans var omfintlige for proteinene i melken, uten at han var allergisk. Det gikk seg til etterhvert som han ble større.

Så prøv å kutt ut all melk i kosten din når du ammer, om du ikke finner ut hvor magesmertene kommer fra. Kutt ut sjokolade, ost, melk og alt som inneholder melk først - så introduserer du syrna melkeprodukter etterhvert. Husk å ta kalsium tabletter!

Lykke til

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du komme med forslag på hva du spiser? Synes det er vanskelig å kutte ut melkeprodukter jeg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...