Gå til innhold

Hvor mange her liker klæppsup?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg! Det er nydelig.

Skrevet

Kun på egg og pølsa....

Skrevet

Syns det er litt mektigt, men godt. Vi kaller det småball suppe

Skrevet

Mener det var sånn pappa alltid lagde til meg når jeg var liten :)

Oppskrift?

Skrevet

*ler*

Litt sølete det da...

Skrevet

Hehe..er hvis litt overtøtt nå...trodde det sto ketchup..

*klaske seg i panna og ler*

Skrevet

PuseTøsa: lag sKIKKELIG tjukk pannekakerøre. Skikkelig. Kok opp H-melk, bruk STOR gryte og la det småååkoke (vi vet jo alle hva som skjer med melk som koker). Lag boller av deigen med to skjeer, og legg det oppi melka. La hele greia småkoke i ca 10min, til bollene er ferdige. Strø over sukker og kanel på hver porsjon. Server med melk å drikke til.

ps: gjør ingenting om bollene koker istykker, det gjør bare suppa ekstra god :) og husk: den skal være fyldig!

Skrevet

Nam! Det er det jammen leeeeeeenge siden jeg har smakt.....

Skrevet

it grows on me... likte det ikke så godt da jeg var lita, men nå syns jeg det er helt greit av og til :) Eldstejenta mi elsker det, og det er en klassiker her hvis hun sliter med matlysta. Med klæppsup vet vi i hvert fall at hun får i seg en god porsjon mat.

Skrevet

Åh, det satt jeg faktisk å tenkte på i går. Har hverken smakt det eller tenkt på det på sikkert 15 år. Men ja, det er driiiit godt. Vi kaller det foresten kleppesuppe;)

Skrevet

ååå, det så jeg ei spiste engang, men turde ikke spørre hva i herrens navn det var.. syntes det så litt godt ut.. AHA, det var nok dette, det må jeg prøve.. skikkelig tjukk pannekakerøre..hehe

Skrevet

Hva er det for noe?

Samme som noen kaller kleppmelk?

Skrevet

ih! saltkjøtt i klæppsupa??? har jeg aldri hørt om... *grøss*

Skrevet

jeg ELSKER det! var en favoritt når jeg var lita.. kaller det kleppmelk jeg da;)

Skrevet

Det har jeg fortsatt ikke smakt. Ikke fordi jeg ikke vil men fordi det aldrig falt seg slik. Gleder meg til å prøve det en gang.

Skrevet

JA MED ROPESKRIFT!

Lager det dog littegranne anderledes og kaller

det kleppmelk eller bollemelk..

Skrevet

Det er det beste jeg får servert :o)

Namnam :o)

Skrevet

Det der er da ikke klæppsup - klæppsup her potet i bollene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...