Gå til innhold

Da har jeg ENDELIG vært på UL...

moden mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt var kjempefint, ble satt ut noen dager - (noe jeg ikke er helt enig i da men... :-) ) siden babyene ikke er så store (mine 2 andre barn var heller ikke store)

Det var sefølgelig viktigst at alt var bra med barna og de har tykk skillevegg seg imellom. Vanskelig å se noe skille mellom morkaka - men det er det visst sjelden man ser såpass sent. (21+4 dager)

Men - vi var veldig nysgjerrig på hvilke kjønn tvillingene våre har. Jeg har alltid hatt sinnsykt bra intuisjon, at jeg skulle ha tvillinger "visste" jeg tidlig - og nå fikk intuisjonen min riktig igjen... Jeg trodde jeg skulle ha jenter - og så fikk jeg jammende rett i det også! Morsomt... jeg som har 2 gutter fra før. Gleder meg til å kjøpe kjoler! ...og rosa... og rødt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saa fint! Det er pussig hvordan intuisjonen virker. Bra med litt fordeling i leiren hos dere! Vi har ei jente fra foer, og jeg haaper egentlig paa en av hvert kjoenn. Min samboer synes ihvertfall han har fortjent en soenn... :-)

Skrevet

Så flott at alt stod bra til! Alltid spennende... Så kjekt at det blir to jenter etter to gutter :)

Skrevet

Gratulerer, så moro att du fikk rett.. Den intuisjonen er ikke til å spøke med. Jeg har også " gjettet" riktig på mine fire..

Gleder meg til i morgen, da er det min tur til å ta en titt på nurkene igjen....

Skrevet

Hi, hi, så gøy for deg at du hadde rett igjen! Og så godt at de har det bra der inne. Då er det bare å dra fram plastkortet å begynne å shoppe! :-)

Skrevet

hei..

å nå ble jeg glad.. hopper nesten i soffan. godt at alt er bra med barna... å så sinnsykt gøy med to jenter!! blir nok to sjarm jenter for mine gutter.. he he.. kanksje de blir skolevenner vet du!!

hvordan var det på ahus da??? hvor ofte skal du gå der nå... håper du virkelig har sykemeldt deg nå.. du må ta det med ro..

ha en god helg...

Skrevet

terminen din ble endret ja,.. min ble flyttet noen dager den og.. men tror ikke termin har så mye å si for oss... vi føder jo før vi kommer så langt!!

Skrevet

Grattis med jentene, morsomt å få vite det!! Er de eneggede eller toeggede?

Venter to jenter selv, men vet ikke om det er en-eller toeggede. Regner uansett med å beholde "armebåndene" på noen dager etter hjemkomst for jeg er litt redd for å ta feil av de:-)))

Skrevet

Så flott at alt stod bra til med de små i magen, og gratulerer med to jenter der inne! Stas å få slik jevn fordeling på barna.

Det at du ble satt tilbake litt betyr vel ikke allverden siden de færreste går helt ut likevel med tvillinger..

Nå er det bare å "shop to you drop"! *smiler* Det finnes så mye nydelig jentetøy å få tak i. Selv har jeg også to gutter, og alltid sett litt lengselsfullt mot stativene med prinsesseklær... (Det er vel lov å håpe på en jente for min del også... *smiler*)

Skrevet

Hehe... veldig bra forslag! Vi bor akkurat på skolegrensa... den går visst i veien her med oss - så skal ikke se at vi kommer ned til Årvoll om 5-6 år! :)

Ahus var helt fint - alt avhenger egentlig av personer, ikke omgivelser for meg.. og ultralyddama vi hadde var kjempefin og flink. vi var sefølgelig ute i ufattelig god tid - og slapp faktisk inn 20 min før tiden siden dama før oss ikke møtte opp.

Sykemelding ja... hmm... kom akkurat hos legen - vi avtalte jeg jobber 50% 2 uker til - så tar vi ny status. DA tror jeg det holder...men - som legen sa: stopper det opp før - bare kommer du tilbake så vurderer vi på nytt. :)

Skrevet

Desverre alt for sent til å se om de er en eller toeggede... MEN - var på på privat ultralyd i uke 10 og da mente ultralyddama at det var skille mellom morkakene - og at det tilsa toeggede.

Skilleveggen mellom barna er hvertfall tykk og fin visst.. 3 mm.

Jeg har også hørt tips om å beholde armbånd på noen dager... om ikke en greier se noe forskjell tror kanskje vi også må det... har faktisk tenkt litt på akkurat det "problemet".. Blir spennende!!

Skrevet

Sukk... ja... blir nok litt rosa og rødt... og noen kjoler i årene som kommer! Og.. smykker... og hårstrikker.. åhh... dette skal bli gøy! Ha egne jenter - ikke alltid låne tantejenter og venninners jenter for shopping... :)

Til nå har intuisjonen min slått til gang på gang i dette svangerskapet.. Og - tar jeg ikke helt feil nå så kommer tvillingene mine noen og 20 mai..

Skrevet

hmm.. glemte svare på hvor ofte jeg skal gå på ahus... Det eneste jeg vet er at jeg skal tilbake om ca 5 uker - synest det er lenge nok... Får brev i posten på timen - står kanskje noe i det brevet om hva som skjer videre - uansett får jeg vel vite det når jeg skal dit på neste kontroll... Sent..men godt!

Skrevet

Jeg gikk inn på UL med tro om at det var en av hver inni her - og det var det også ifølge JM (jenta er litt mer usikker enn gutten, men vi fikk hvertfall noe å gå utifra) :) Så her har det blitt mye kule gutteklær og bittelitt jenteklær - får handle inn meir når kjønnet er hundre prosent sikkert:)

Er litt med på moden mamma, tror også bebisene her kommer i noe og tyvende mai :D

Skrevet

Jeg tror jeg venter bittelitt jeg også med storshoppinga - tror nok bestemødre, tanter og filletanter som har måtte kjøpe blått, grønt og brunt i mange år også vil ta sin andel...

MEN - er HELT sikker på at det blir blir rød vogn! :))

Fikk frst noen helt syke bilder fra ul... skal forsøke legge de ut på siden min i løpet av kvelden..

Skrevet

Gratulerer :):)

så gøy.

Gleder meg til å se bildene dine når du har lagt dem ut:):)

Skrevet

Gratulerer med to jenter.

Det er ekstra stas med det kjønnet vi ikke har fra før, selv om det egentlig ikke har så mye å si....

Vi venter gutt og jente har jordmoren sagt to ganger på ul. Men, jeg tror det ikke helt før jeg ser det. Magefølelsen sier to gutter, nemlig. Vi er fire søstre til nå har 7 narn, alle gutter. Det kan jo være derfor jeg er usikker.....

Likevel kommer jeg nok ikke til å klare å holde meg helt borte fra jentehyllene i butikkene i ukene framover. Må jo ha litt i tilfelle....

Skrevet

Heisann Moden mamma,

Gratulerer masse med to jenter i anmars.

Da jeg ventet mine jenter (2006) hadde vi en dansk ultralydlege, og han var veldig erfaren.

Han sa at tykkelsen på denne skilleveggen var en god indikasjon på hvorvidt tvillingene var en- eller toeggede.

I mitt tilfelle var den ca 2,4 mm og det ble ansett som en "tykk" skillevegg, og indikerte dermed to-eggede tvillinger.

Det stemte ihvertfall for oss som fikk to-eggede jenter.

Du og alle andre vordende tvilling-mammaer kan i alle fall glede dere masse - dere er en del av oss andre "utvalgte" som er så heldig å få tvillinger, og det er bare fantastisk morsomt!

Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...