Gå til innhold

Hjelp!! tok min sønn og kompisen på fersken i kinki lek...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synts det ble mystisk stille oppe på loftstua så gikk opp for å se. Der ligger kompisen og skrever med min sønn på topp og "jobber", de har klær på seg!!! 9 og 10 år!

Ble så utrolig paff og satt ut at jeg bare sa, slutt med det der, lek skikkelig.

Deretter gikk jeg ned i stuen og satte meg, ser litt tomt ut i luften og trenger hjelp til hva jeg skal gjøre!!

Bør jeg ikke ta tak i dette sammen med min sønn, snakke med han? råd og forslag om hva og hvordan?

Bør jeg nevne dette for moren til kompisen sånn at hun kan ta det opp med sin sønn?

Skal jeg bare late som ingenting???

Jeg føler meg litt rådløs nå så håper mange har noen gode råd.

Tusen takk.

Skrevet

Jeg ville ha snakket med sønnen min først, og funnet ut hva de egentlig holdt på med. Gutter i den alderen er rimelig nysjerrige på kropp og sex (har gutter på 9 og 10 år selv). Her er det store spørsmålet hvordan man blir gravid, føder, om pappa tar på mamma når man har samleie osv. Ordet "homse" er også vil spennende, og må forklares til stadighet.

Skrevet

heisann,har opplevd noelunde det samme med sønnen min på 6 og kusinen på 5,jegropte på de for maten var klar,å da kom sønnen min ned med buksene på knærne,og hun hadde ingen bukser på,jeg spurte hva dem drev på med,da sa sønnen min,vi bare lukter hverandre i rumpene,akkurat som om det var helt daglidags,jeg sa ingentng til dem,men har hørt du ikke skal si noe heller fordi det er helt normalt å utforske litt,sa det til moren hennes da...

Skrevet

tjohei, litt av et dillemma! vet ikke hva jeg skal råde deg til, men er det ikke normalt at barn utforsker seg og sin seksualitet enten i lek eller annet? Kanskje på tide å snakke med gutten din om sex, ikke fordøm hva han gjør og gi skamfølelse, men heller spør om det er noe han lurer på. Ikke lurt å sette han til veggs kanskje men heller la det være åpent at du er villig til å lytte og svare på evnt spørsmål han har. Kanskje det kan være lettere dersom det er en mannlig person han snakker med. men det er vell vanlig at gutter i den alderen er ganske opptatte av sex og kanskje det egentlig var en uskyldig situasjon du bare fikk bruddstykke med deg av. Kanskje du så en ting og tenkte noe annet. Ikke gjør noe stort nummer av dette uansett. er nok utrolig flaut for han uansett og han skammer seg sikkert forferdelig!. ikke noe han burde egentlig. snakk med han er mitt råd!!!!!

Skrevet

Enig, snakk med ham. Han går kanskje nå med en ekkel følelse av skam fordi du så dem i en så hemmelig lek, og fordi du brått kuttet dem av og ba dem slutte- føler kanskje han har gjort noe veldig feil.. Har lest at når foreldre irettesetter unger for slikt kan de få problemer i forhod til skamfølelse og egen seksualitet senere.

Husker jeg og en venninne også utforsket hverandre og hadde låst døra på rommet. Da kom mamma og banket på, skjønte nok at noe foregikk, og ba oss låse opp med en gang. Vi sa at vi bare skulle "ordne noe" og at hun kunne komme tilbake om litt, men da sa hun strengt at nei, vi fikk låse opp med en gang, hun skulle inn med tøy. Husker det var ganske ydmkende for vi skjønte at hun sikkert forsto hva som skjedde og hun hørte at vi kledde på oss og klirret med beltespenner osv. Jeg følte jeg hadde gjort noe veldig feil etterpå, for hun snakket ikke om det med meg, nevnte det ikke. Og jeg har faktisk alltid hatt litt dårlig samvittighet når jeg har onanert- følt at det er noe jeg egentlig ikke bør, har litt den følelsen enda, selv som voksen. Men sex har jeg aldri følt negative følelser el skam med, bare når jeg gjør det alene.

Når jeg ble eldre og skjønte at det er vanlig at barn gjør slikt ble jeg veldig lettet, og følte meg ikke så "merkelig", men hadde lenge følt det avr noe litt galt med meg som var med på dette. Så synes du bør ta det opp, det verste er at det ligger der og han tenker på det uten å vite hva du tenker og rett/galt. Bare si noe sånn som at det er vanlig at barn leker slike leker som de gjorde i loftsstuen (så han ikke har dårlig samv), og spør ham på en grei måte om han synes det er spennende å leke slike leker el.l. Han blir kanskje forlegen, men det viktigste er at du signaliserer at det ikke er noe galt med ham. Det er vanlig at kompiser eller venninner leker slikt, det betyr ikke at man er eller "blir" homofil.. Lykke til

Skrevet

Henger meg på med anonym her, jeg. Så lenge det er lek mellom "jevnbyrdige" som begge deltar frivillig i, så er det sikkert greit å la de holde på?

Skrevet

Hi her.

Han har alltid fått lov å ta på seg selv uten at jeg har reagert noe, ligger gjerne å "humper" i sengen etter han har lagt seg. Han vet at jeg vet han holder på, men styrer no ferdig fordet. Har sagt til han at det ikke er noe å skamme seg over og at det er hans kropp.

Dette var litt anderledes siden han låg der med kompisen. Hadde ikke noe misstanke om at det var dette de styrte med der oppe! Hadde jeg følt at det var noe sånnt på gang kunne jeg nok sagt noe ennet såklart.

Når kompisen gikk hjem spurte jeg sønnen min hva de hadde lekt. Han såg litt ned i gulvet og ville ikke svare, tydelig flau. Jeg holdt han inntil meg og sa at det var helt normalt å ha tanker om sex, om hvordan mamma og pappa koste sammen, vere nyskjerrig på kroppen og utforske. Jeg sa at jeg og pappa alltid var der for å forklare og han kunne spørre om alt han lurte på, kanskje vi kunne låne bøker om det. Han ga meg en god klem og sa ja, jeg vet det.

Vi nevnte ikke noe mer, men føler vi har en åpen dialog nå som er enklere å gå inn i om andre situasjoner skal oppstå.

Tusen takk for svar, dere er så grei!

Skrevet

Da synes jeg du taklet det på en helt super måte!! Da vet han at dere vet, og at det ikke er noe feil med ham og disse følelsene og tankene om sex, det er det viktige. Mine foreldre snakket aldri om slikt, de er litt av den gamle skolen. Du gjorde akkurat det en mamma bør i en situasjon som var litt vanskelig for deg og :)

Skrevet

Jeg tror det er viktig å ikke si noe som gjør at de kan komme til å skamme seg over kroppen sin og sine "lyster", hvis jeg kan si det sånn. Kropp er naturlig og barn er av natur nysgjerrige:) Har opplevd dette selv i barnehagen, da med litt mindre barn enn det er snakk om her da, og har egentlig latet som ingenting, som om jeg ikke så det eller noe. Syns hvertfall ikke det er riktig å bli sint og kjefte på barna pga det:)

Skrevet

hadde litt lyst å si at det var på tide at han fikk en nøkkel til romdøra si jeg..hehe..men særiøst så har du nok taklet det hele veldig bra.. :-) er helt naturlig for barn å utforske slikt...det har vi vel alle gjort opptil flere ganger :)

og skulle det komme for en dag at det lå mer bak det hele og at sønnen din skulle være homofil så tenkt hvor morsom historie du har å fortelle din framtidige svigersønn om hvordan du oppdaget at han var homofil?? snakk om å egnetlig ha gullkort på hånda...normalt sett har man nakne babybilder og slikt for å flaue ut barna våre,men du kan nå sitte på noe som er enda mer verdt ;-)

hehe.. (bare et forsøk å få deg til å se positivt på det)

nei,du har nok taklet det hele veldig bra...det viktige er at han vet at han kan snakke med dere..sannsynligvis vil han ikke gjøre det,men det er godt for barna å vite at dere ikke syntes noe negativt om barnet pga det du så....

Skrevet

Jeg var selv med på det samme da jeg var lita, men jeg var hos dagmamma så var ikke mer enn 6-7 år. Vi var bare nysgjerrige og tenkte ikke over at noe var galt i det, vi kledde faktisk av oss! Jeg husker da tante som var dagmamma merket det. Hun ble kjempesint og "heiv" oss i dusjen og kjefta og kjefta. Jeg husker jeg skjemtes hver gang jeg møtte henne flere år etterpå, og det er ikke særlig godt minne å bære med seg... Så vær forsiktig vil bare jeg råde deg til.

Skrevet

Hei HI.

Det høres ut som at du taklet dette helt riktig! Det er ofte lett å overreagere når man kommer over sånne ting. Som oftest er dene type lek helt ufarlig og grunner bare i nysgjerrighet. Det man som forelder da bør gjøre er akkurat det du gjorde. Man bør ikke si at det "ikke er lov" og at "sånn skal bare skje mellom gutter og jenter" osv. Det viktigste for sønnen din er å få korrekte svar fra deg og far når han har ting han lurer på. Det vil støtte opp under et godt forhold dere imellom senere, når det virkelig trengs!

You go girl!

Skrevet

Har aldri du lekt slik?

Jeg har gjort det med de fleste venninde mine når jeg var lite, kanskje litt mindre enn 9 og 10 år, men dog!!!!

Tror det er bedre at du spør hva de lekte jeg og så ta det derfra. Evt kan du nevne det for mora til din sønns kamerat og høre hva hun sier. Bare ikke lag en for stor sak ut av dette!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Syntes du tok dette fint jeg :-)

Ikke enkelt når man kommer over barna slik. Vet ikke hva jeg selv ville gjort, men tror jeg skal legge meg det på minne hvordan du taklet det!

Blir sikkert min tur når den lille vokser til også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...