bøllefrøene Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 hm rart.. de siste dagene har høyre hånden min sovnet mye... skjer hvertfall en gang i timen.. noen som vet noe om det.. er det vanlig??
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Kan ikke svare på hvorfor hånden din sovner, men opplever nesten noe av det samme. Armene mine mister rett og slett kraften..Blir men det går ganske fort over...
sommerfuglene Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Har prøvd å leite litt i bøkene mine, men finn ikkje den eg vil ha... Men det er ikkje heilt uvanlig det du beskriv. Kjem nok av press ein plass på nervetrådene... Ofte kan det skje rett over håndleddet, men også lenger oppe. Nevn det for legen du, kanskje han vil undersøke det litt nærmere
moden mamma Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Hør med puttiplott... var det ikke noe sånt hun snakka om hun har i høyre hånden? Noe om noe nerver som ligger i klem?
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Men hun hadde da et syndrom eller lignende i hånden? Av egen erfaring merker jeg at bånde hender og føtter "sovner" mye lettere etter at jeg ble gravid, spesielt når jeg sover - for da ligger jeg i mye rare stillinger for å prøve å sove som kanskje gjør at blodomløpet blir tregt eller blokkert. Er ubehagelig gitt
bøllefrøene Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2008 takk takk for alle svar.. får spørre legen i dag jeg...
anja,R Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 hei kan jo vere at det er capedral syndrom du har,, da legger nerver å blod årer seg i klemme,, jag har det selv så kan kjenne i gjen det du beskriver da.
moden mamma Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 stemmer... det var det det heter... det puttiplott har... og anja her over - caperal syndrom.. Håper det uansett ikke er noe alvorlig!
sommerfuglene Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Ja det kan være det, karpaltunnelsyndrom, dvs trangt i karpaltunnelen rett over håndleddet som gir press på nervene som går gjennom. Gir dovning, prikking, smerte, hoven... Litt varierande frå person til person... Men greitt å høre med legen uansett
rasyre Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 uff ja,jeg har også denne plagen.Har det i begge hendene.Våkner om morgenen og legger meg med dovne/svake hender.ikke bedring i løpet av dagenHatt denne plagen i noen mnd. nå har heldigvis bare 1 mnd.igjen av svangerskapet.Har lest at dette syndromet skal forsvinne etter fødselen.Gleder meg så utrolig til å få kroppen min tilbake,for dette går meg på nervene snart!
bøllefrøene Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2008 spurte legen om det i dag... sa det var ganske normalt.. og at det var pga press på nervene... ikke noe å bekymre seg for.
Pluttiplutt Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Karpal tunell syndrom. det begynte med sovende fingre hos meg, så til vonde bankende hender og sovende hender. fint du fikk det så sent i svangerskapet, jeg fikk det ganske tidlig, så hos meg blir det nok myye værre jo nermere termin jeg kommer...må ha hjelp til korken på alle flasker nå om dagen,haha. det går som regel av seg selv i forbindelse med fødsel, og kommer av Ødem-vann i kroppen som presser på carpal tunnellen som nervene i hånda går gjennom, rett under håndleddet. om det blir for ille masser hendene dine nedover mot albuen, få igang blodgjennomstrømningen hver dag, og du kan holde hendene under litt kaldt vann for det hjelper litt på vannet i kroppen. det er ikke noe farlig, bare vondt og ubehagelig. Største faren er at det kan bli kronisk om man går for lenge, men det er nok ikke noe å bekymre seg over siden du er så nærme termin:) det hjelper også å leggge seg med hendene over hodet, og pass på at håndleddet ditt er mest mulig rett når du sover og ikke i klem. Håper det ikke blir for ille. klemklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå