Gå til innhold

JIPPI!!! Fikk innvilget ks i dag, og fikk ENDELIG en unnskyldning fra sykehuset!

Anbefalte innlegg

Hun jeg var i møte med, hadde lest journalen min fra den forrige fødselen, og hun var sjokkert. Fødselslegen hadde gjort grove feil, og jeg fikk endelig en unnskyldning fra sykehuset! Hun var sååå lei seg for behandlingen jeg hadde fått sist, og sa at hun hadde bestemt seg for at jeg skulle få ks allerede før vi hadde prata sammen (hvis ikke jeg hadde noen andre ønsker da...). Hun lovte meg at jeg skulle bli tatt virkelig godt vare på neste gang, det skulle hun personlig sørge for. :)

Nå er jeg sååå glad! Det er så deilig å endelig få det avklart.

Og det betyr utrolig mye for meg at de endelig innrømmer at det ble gjort feil sist. Utrolig deilig!

Nå kan jeg kose meg med resten av graviditeten, og virkelig se fram til å bli mamma igjen!

Fortsetter under...

Forrige fødsel kort fortalt: Da jeg kom inn med rier, fant de ut at fostervannet var misfarget. Ble lagt på overvåking, og etter hvert satt i gang. Men det drøyde ut. Fostervannet ble mer og mer misfarget og tykkere og tykkere, og hjerterytmen på snuppa var skyhøy hele tiden. Allikevel ventet de 32 timer før de foretok seg noe. Før de sendte meg av gårde til ks, prøvde legen vakum og tang, enda jeg kun hadde 8 cm åpning og hodet lå høyt opp over kanten. Jeg prøvde å si i fra at han ikke skulle gjøre det, men han ensa meg ikke. Alt dette gjorde at det holdt på å gå fryktelig galt... Dette har jeg visst hele tiden, men han har ikke villet innrømme noe som helst i møter vi har hatt med han senere. I dag fikk jeg endelig bekreftelsen! Hun skulle vært tatt ut leeenge før, og det skulle aldri i verden vært brukt tang og vakum!

I tillegg fikk både jeg og snuppa feber under fødselen + en del andre ting.

Det var på A-hus (Lørenskog). 3 mnd etter min fødsel, var det ei som hadde en identisk fødsel som meg, på A-hus, og der gikk det ikke så bra... Ekkelt å tenke på...

Jeg sa klart i fra at jeg aldri mer vil ha noe med den legen igjen, og det skulle jeg få slippe. Var ikke noe problem. :)

Så ekkelt å tanke på. Hvorfor gjorde han det? Er det fordi de skal få ned statisikkene på KS at han prøvde alt annet først? Noen leger er litt for opptatte av å være flinke ift statisikker (= spare penger).

Annonse

Nei, gudene vet! Han sa i samtalen 3 mnd etterpå at han gjorde det fordi han ville være 100% sikker på at han hadde gjort alt han kunne for å få til en vaginal fødsel, da det var best what so ever..!

Man kan jo begynne og lure på enkelte leger...

Ja, det høres ut som han ville være "flink gutt" og gjøre sykehussjefen fornøyd (få ned KS statistikkene). Helt utrolig hvordan han tok så store sjanser med livet til din baby. Jeg kjenner noen som føde på Bærum sykehus, også en som fødte på Ullevål. Med en gang babyens hjertelyd gikk ned ble det KS, til tross for at mor egentlig ikke ville ha KS. For en forskjell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...