Gå til innhold

Gulping -> kvelning

Anbefalte innlegg

Mi dotter har heilt sidan fødsel gulpa ganske masse, men i det sista har ho begynt å setta det i halsen, og det ser nesten ut som ho kveles. Det går som regel over fort når ho får hosta og vridd seg litt. Idag såg eg berre ei voldsom vifting med armar og bein, og så var ho heilt sprutraud i fjeset. Gav seg når eg tok ho opp, men det var skikkelig skummelt!

På helsestasjonen sa dei at det er ikkje noko å gjera, og at det kanskje berre dotter mi som syns det er ekkelt å gulpa og får brekningar. Når hu snur hovudet til sida skal det gi seg. Det skjer heldigvis berre når ho er vaken, så ingen fare om natta.

Andre som har opplevd liknande? Kanskje fått råd som kan brukast?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136713337-gulping-kvelning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også tenkt mye på det samme ettersom jenta mi også gulper mye. Men som regel vrir hun på hodet så det renner ned på siden. Noen ganger når jeg tar henne opp er hun kliss våt av gulp i bakhodet.. Innbiller meg at det er viktig at hun får rape og gulpe etter måltider og at hun får en pause etter måltidet - altså at jeg ikke går rundt med henne, men heller sitter stille med henne ca. et kvarter etter hvert måltid så hun får fordøyet maten. Jeg mater også med flaske og da er det viktig at hun får noen små pauser underveis i måltidet for melka kommer jo veldig lett ut av flasken og det kan bli litt mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...