Gå til innhold

Hva syns dere om det nye forslaget ang pappaperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som noen andre var inne på, er det forskjell på likestilling og likeverd! Dagens ordning kan helt sikkert endres til det bedre, men forslaget høres ut som et tvangsregime spør du meg.

Min graviditet har faktisk kostet meg en fast ansettelse, men tror ikke potensielle og nybakte mødre er så fristende arbeidstakere når/hvis ordningen med ammefri blir tatt i bruk i vesentlig grad.

Ordningen ville passet dårlig for oss. Jeg har ingen jobb å gå tilbake til, mannen har innspurt på jobb og gården 9 mnd i året! Junior nattammes 2 ganger, ammes hver 2.time på dagen, tar ikke flaske og pumping fungerer dårlig uten starthjelp av junior. Min tidligere jobbvei var over 35min en vei, så trasig m amming på jobb. Dessuten gjør keisersnittet fortsatt vondt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er j....... provoserende at staten skal kontrollere oss, på ENDA et punkt! Skal vi ikke få bestemme noe selv? Hvilken glede har et barn av å ha en pappa eller mamma hjemme, som egentlig ikke har lyst til å være der? Man kan anbefale i hytt og gevær, men til syvende og sist, så må det være familien som vet hva som er best for dem selv! Er virkelig fedre så svake og underkuet at de ikke kan banke i bordet til sin kjære å si, at hør nå hær, vi er to om å ha få et barn og , jeg vil også være hjemme ei stund? Hvis fedrene bare godtar at mamma tar hele permisjonstiden, jah, så la dem godta det da! Hvorfor skal staten legge seg oppi det da? Synes ikke den sårbare familien skal måtte kjempe likestillingskamp i arbeidslivet! Dessuten, tror jeg de aller fleste fedre kan være hjemme så lenge de måtte ønske, de bare tror at de er så forbasket uunnværlig på jobben, når de er så uvillige til å kjempe om sine rettigheter til å være hjemme med sitt eget barn, jah, da synes jeg ikke det høres ut som noen god ide å tvinge dem til å være hjemme heller..

Skrevet

hva med oss mødre som har fire fem barn eller flere??

jenta er 4 mnd å pupper hele natta. broren på 20 mnd våkner ofte (kronisk ørebetennelse). å bror på 3 år har eksem og allergi,kløen hans er så ille enkelte ganger at han våkner ofte å må smøres. + at de to eldste barna går på skole å må ha masse oppfølging der..

er helt utslitt allerede, å bare tanken på at jeg evnt måtte tilbake på jobb om 2 mnd skremmer meg.

har knapt sovet på snart 3 år,ingen av mine barn finner ordentlig søvnrytme før de er rundt året..

Skrevet

Hvor mange unger man har har strengt tatt ingenting å si, dersom det ikke er snakk om tvillinger/trillinger etc. er det kun en unge du er hjemme i permisjon for, der stiller du likt med alle andre som er hjemme med barn uansett hvor mange unger de har fra før. Dere er tross alt to om å få så mange unger, og bortsett fra amming bør far være en like god omsorgsperson for de resterende som deg.

Skrevet

eh.. what?? mener du seriøst at jeg bare er hjemme med baby??

selfølgelig er permisjonen pga henne,men driter jo ikke i de andre barna fordi!!

Skrevet

Ehhh hvor mange unger du har har da virkelig ingenting med hvor mange uker far bør være hjemme i permisjon???? Så ja, jeg mener fremdeles du har permisjon for å være hjemme med baby, ikke de andre ungene.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg synes det bør være full valgfrihet for foreldrene om hvem som ønsker å være hjemme.

For vår del var jeg arbeidsledig (men hadde akkurat jobbet 6 av 9 måneder før fødelsen slik at jeg fikk fødselspenger) når mannen min tok permisjonen, og jeg fikk da ikke lønn. Når vi allerede var i en økonomisk vanskelig situasjon måtte vi tenke på om vi faktisk hadde råd til at mannen min tok ut permisjonen sin! Han hadde kjempelyst til å være hjemme og vi fikk det til på et vis - men den måneden ble ikke noen "kosemåned" for å si det slik. Vi måtte telle på hver krone fordi jeg ikke fikk lønn. Derfor bør det være slik at mammaen også får lønn selv om pappaen tar ut permisjon.

Jeg synes også at det bør være 6 uker til far utenom den permisjonstiden mor har (10 måneder eller 12 måneder).

Jeg synes også at de 10 eller 12 månedene som man har valgt bør man bestemme selv, om mor skal ha alt eller om far skal ha noe av det utenom de 6 ukene som er til rådighet for ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...