Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Våre tvillinger kommer snart, alt tyder på at det blir jente og gutt Jenta har fått navn allerede, hun skal hete Kristin (oppkalling etter far's nylig avdøde bestemor). Men, gutten har ikke navn. Vi er svake for Håkon. Blir det for Lillehammer? For mye kronprins? Kom med meninger og forslag?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Synes Håkon er et nydelig navn. Litt Lillehammer ja, men den assosiasjonen vil vel ikke være der for alltid, eller..? ...hva med Håvard da? Er det et alternativ?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Litt rart, Håkon var det første jeg tenkte før jeg leste hele innlegget ditt... =) De to navnene passer godt sammen, norske og stødige.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Blir så glad når noen velger deilige, norske og tradisjonelle navn midt i denne flaggretrends-tiden Kristin og Håkon er supert. Bare kult at det er litt "lillehammer". Syns til og med Kristin og Erlend hadde vært fint, selv om dette klart forbindes med Undsets store verk. Hva med: Kristin & Rasmus Kristin & Sondre Kristin & Hans Kristin & Eivind Kristin & Vidar Kristin & Frode (nesten ingen babyer de siste årene som har fått dette flotte navnet! En Frode blir alene med navnet sitt i klassen;) ) Kristin & Jon Kristin & Audun Kristin & Halvår
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 HI: Håvard, ja, det har vi ikke tenkt på Takk for den. Jeg synes også Erlend er flott navn, men er nødt til å legge det fra oss, da en kommende bestefar har talefeil og litt problemer med å uttale navnet Frode - tøft navn, men pappan er ikke med på den dessverre Takk for innspill HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Kristin og Erlend er jo Kristin Lavransdatter! Håvard Hallvard Halldor Halvor er fine navn til Kristin Det samme er Magne Magnar Torbjørn Tarjei
Vannmann35 Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Håkon er et flott navn, men synes vel det og Kristin ble litt vel Lillehammer OL ja. Andre barn vill jo ikke tenke på dette da, bare vi voksne. For mye kronprins er det ikke - oldefaren min het det lenge før krompen var påtenkt ;-) Hva med: Kristin og Anders Kristin og Gustav Kristin og Håvard Kristin og Halvor Kristin og Eirik Kristin og Petter Kristin og Henrik
prebs Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Kristin og Håkon er to av mine favorittnavn- og synes de er nydelige sammen! Ellers: Olav Sigurd Sigmund Sigbjørn Sverre Magnus Einar Hallvard Øyvind Lars Sturla Kjetil Kyrre
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Petter var det første som falt ned i hodet mitt, men Håkon er et flott navn. Og assosiasjonen til Lhmr-OL gjør da vel ingenting, det er dessuten 14 år siden nå.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 kristin og håkon er litt "kari og ola", men det går fint an hva med kristin og jakob kristin og trygve kristin og magnus kristin og sondre kristin og ola kristin og knut
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Kristin og Håkon er fine namn isaman:) Det er nok ikkje mange som tenkjer Lillehammer OL, og uansett så hadde ikkje det gjort noko! Elles er jo Håvard veldig fint, men eg ville gått for Håkon og Kristin!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #14 Skrevet 2. februar 2008 Det er en frisk pust at noen lufter gode, gamle, tradisjonelle, nordiske navn, her inne Jeg synes Kristing og Håkon passer utrolig godt sammen. OL på Lillehammer er 14 år siden og når dine barn er 10 så er det nesten 25 år siden... Ikke tenk på det en gang, gå for Håkon
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 Første jeg tenkte var Håkon, passer kjempefint:) Utrolig flotte navn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå