Gå til innhold

Sykemelding..? Noen med litt peil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Permisjonen min var ferdig midt i januar. Jeg mistet jobben under svangerskapet, så hadde ingen jobb å gå tilbake til. Holder på å søke jobber nå. Jobber som vikar i et vaskebyå (ringevikar). Ikke drømmejobben akkurat, men må jo ha penger.

Men nå har det seg sånn at jeg har blitt skikkelig dårlig. Vet ikke om jeg klarer denne jobben. Mye mulig jeg blir sykemeldt nå for dette går utover så mye. Men kan man bli sykemeldt når man ikke har noen fast jobb? Eller nesten ikke jobb i det hele tatt? Har ikke hatt mer enn 5 dager på jobb i løpet av 2 uker.

Så jeg må jo finne en jobb jeg klarer å jobbe med. Men det er ikke flust av disse jobbene. Hva skal jeg da gjøre? Melde meg arbeidsledig? Få dagpenger? Da må jeg vel møte opp på alt, eller tar de hensyn til jobber jeg ikke kan jobbe med? Eller gjør dem bare det om jeg er sykemeldt (men da har jeg kanskje ikke noe med nav å gjøre)? Hva skjer om legen sykemelder meg nå?

Mange spm. men jeg sliter litt nå.. Hater å melde meg syk.. Men nå klarer jeg ikke mer.. Å så blir jeg jo bekymret for inntekten.. Er alene med sønnen min..

Skrevet

mistet du jobben pga du var gravid eller andre grunner?? for di har ikke lov til å si opp noen pga en graviditet.du kan bli sykemeldt uten du har fast jobb ja,men du får ikk elønn for det hvis du ikke har jobbet inn 3 mnd.du får vel overgangstønad fra trygdekontoret siden du er alene,da får du ikke ledighets trygd i tilegg...men er masse nye regler og slik fra den gangen jeg var alene mor,så du kan gjøre det lurt i å stikke inom ditt nærmeste nav kontor,evnt lese litt om det på nett siden drers.dumt jeg ikke kunne hjelpe deg noe særlig....

Skrevet

Mistet jobben fordi jeg var gravid. Men de sa jo ikke de direkte å de klarte å lure seg unna. Har vært i kontakt med advokat osv. Men til ingen nytte.. Ja, får dra å snakke med dem. Tenkte jeg skulle til legen først å høre hva han sa.. Ja, får os. men det er jo ikke stort i forhold til alt man må betale på.. Så man kan ikke få dagpenger ved siden av nei..

Tusen takk for svar! =)

Skrevet

Fortell de på NAV at du mistet jobben pga d, kanskje de kan gjøre noe!? Når du ikke er arbeidstaker må du levere sykemelding til nav hvis ikke får du ikke sykepenger. tror ikke denne 3 mnd regeln gjelder der nei, d er hvis du er ny i en jobb eller aldri har jobbet før. For d er jo en del som blir sykemeldt etter permisjon, og de får jo også penger. Men du kan jo melde deg arbeidsledig og få dagpenger til du finner deg en annen jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...