Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hei noen her som har erfaring med å få barn mens både far og mor studerer? hvordan har det gått? hva slags studier tar dere, og hvor mange barn har dere...er i permisjon nå, men starter på tredje året pøå sykepleien til høsten, og mannen studerer også, og lurte da på åssen det har gått for andre..
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hei. Vi fikk en datter ca åtte måneder før begge begynte å studere. Det har gått kjempebra. Litt travelt i eksamenstiden og sånt, men det går helt fint. Samboeren min studerer til sivilingeniør i maskin, så han har veldig mye skole. Jeg tar en bachelorgrad i middelalderkunnskap og skal ta en master i historie etterhvert. Tror ikke det hadde gått bra hvis begge hadde så hard utdanning som samboeren min. Vi venter en ny baby i juli. Vi planla fødselen til sommeren så begge kan være hjemme den første måneden. Nå skal jeg være hjemme et år, men etter det blir det studentbarnehage og de er veldig greie og fleksible. Vi har eksamensgaranti, dvs at hvis barnet blir sykt i eksamenstiden, kan du likevel få barnepass. Vi har ingen familie her vi bor, så vi har sjelden barnevakt og kan finne på noe bare oss to, men det er det eneste minuset jeg ser med å være student og foreldre. I forhold til en jobb, så har jeg det ganske fleksibelt og kan ta en dag hjemme innimellom sammen med barna hvis jeg ønsker det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå