Gå til innhold

Tror jeg har misforstått navnet Fillippa..?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det skulle uttales som Filiiiipa, med lang i altså? Men da samboeren min så navnet så han med en gang Fillippa - altså med kort i... Hvordan uttaler dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kort i, helt klart. datteren til janne formo heter det, og har utalt kort i i mediene ved flere anledninger:)

Skrevet

Med kort i, men vet ikke hva som er riktig:)

Skrevet

Datteren til Janne Formoe heter Felicia :-) Men takk for tilbakemelding uansett.

Skrevet

Jeg jobber med Filippa K-butikkene og i den organisasjonen uttales iallefall navnet med lang i.

Har aldri tenkt at det ville vært naturlig å uttale det som guttenavnet Filip, bare med en a etter.

Trodde datteren til Janne Formoe het Felicia jeg, ikke Filippa...?

Skrevet

Jeg uttaler det med kort i - akkurat som guttenavnet.

Skrevet

På norsk er det vel mest naturlig å uttale det med kort i, akkurat som guttenavnet.

Skrevet

Jeg hadde også Filippa-K i hodet og trodde derfor at navnet uttaltes slik, med lang i... Men ser nå at det to muligheter... Vil gjerne høre fra flere her!

Skrevet

Hun heter Felicia ja :-)

Skrevet

Helt klart med kort i, ja.

Filiiiipa synes jeg ikke er så fint.

Filippa er et utrolig kult jentenavn;-)

Liker det veldig godt!

Skrevet

Kort i, har ikke engang tenkt på det med lang..

Kult navn!

Skrevet

Hvorfor skrives det Filippa hvis det er lang i? Da burde det vært skrevet Filiipa da?

Jeg sier og Filippa K og ikke Filiipa men jeg jobber ikke der heller. Bare kjøper klærne hehehehe.

Skrevet

Møtte noen nylig som har ei jente som heter nettopp Fillippa. De uttalte det slik jeg og ville trodd det skulle uttales: Filippa. Når det er to -p-er er det jo helt unaturlig at den i-en foran blir lang.

Skrevet

Med kort i. Har aldri hørt det med lang i eller tenkt tanken på at det kunne uttales sånn... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...