Gå til innhold

Albyl E / spontanabort

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har hatt min 4.innsetting, har slitt i 3 år, og aldri vært gravid.

Jeg har på eget ønske begynt med Abyl-E, for å øke blodgjennomstrømmingen. Trodde ikke Abyl-E ville øke sjansene for spontanabort.

Har en venninne som har mistet 4 ganger, naturlig gravid, og mister i uke 8. Nå er hun gravid for 5.gang og bruker Abyl-E, er 15 uker på vei..

Lykke til!

Her er hva pakningsvedlegget sier :

Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig.

Så jeg ville ikke tatt noen tabletter uten å ha snakket med en lege.

Jeg har tatt Abyl-E i samråd med lege på Porsgrunn klinikken. Private klinikker tilbyr også dette når man ikke oppnår graviditet. Skal brukes med forsiktighet ja, jeg bruker 75mg om dagen. Har ikke fått noen info om at det er farlig, spurte også på apoteket, var ikke noe info om økt fare for spontanabort.

På progynova står det også at man ikke skal bruke dette som gravid, men det gjør jo vi slitere i de 10 første svangerskapsukene ved fryseforsøk.

Men lurt å være forsiktig med alle medisinene uansett.

Takk "dusomønskeråblimamma":-)

Jeg skal også begynne med albyl-e ved neste forsøk. Blir 6.forsøket mitt....prøver alternative medisiner nå, så håper det blir min tur snart :-)

Lykke sendes i bøtter og spann!

Annonse

Hei ♡ ønsker lykke♡,

Har du vært gravid før/ blitt gravid med IVF?

Jeg prøver også litt alternative veier, prøvd litt homeopati og osteopati nå, og tok akupunktur etter innsetting denne gangen.

Krysser fingre og tær for deg også :-)

Måtte 2008 bli vårt lykkeår!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...