Gå til innhold

Fra samsoving til egen seng

♥Mamma`n til lille Kasper♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må prøve å få Kasper over i egen seng nå. Men hvordan gjøre det? han ligger i sengen vår med oss. Legger seg med oss når vi legger oss ca 22-23

men ønske om han kunne lagt seg eks kl 8 så vi fikk litt tid alene vi forelderene. men da må han jo sove mindre på dagen da kansje..

hva burde jeg gjøre og hvordan bør tidsplanen være?

vant til å sove v puppen om natten så blir kansje ikke så enk,el overgang dette, men vi må bare..

trnger råd og tips. dårlige og gode erfaringer. hjelp meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så på profilen din at gutten din er ett par uker yngre enn min.

Hadde forresten også termin 16.11, men han kom 05.11.

Vi har begynt å legge gutten vår klokken 20, i egen seng. Han har i perioder før sovet i dobbeltsengen sammen med meg og blitt lagt 23 tiden som dere.

Det gikk overraskende bra å legge han tidligere. Det er ikke alltid suksees, men nå sover han stort sett i egen seng før jeg legger meg og det er deilig. Ammer om natten f.eks kl. 02.30 og 05.30, men da sover han nesten og sovner igjen når jeg legger han tilbake i sengen

Han bør ikke sovne ved puppen, på sikt, når han er over 3mnd, bør han finne søvnen selv. Ammingen før han legger seg bør gjøres i ett annet rom, det samme gjelder synging og lesing (ikke så aktuellt enda).

Vi legger han i sengen sin, evt. roer han ned på forhånd eller sitter der til han har roet seg. Går ut før han sovner, for at han skal finne søvnen selv. Går inn igjen hvis vi hører sutring, trøster, gir smokken, men snakker ikke og slår ikke på lyset.

Har også begynt å føre loggskjema over amming og søvn for å se mønster. Du kan laste ned et skjema på www.sovekarin.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...