Gå til innhold

Noen sykepleiere med videreutdanning her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv utdannet sykepleier, men kjenner at jeg har lyst å sette meg på skolebenken igjen, problemet er bare at jeg ikke helt har funnet min nisje og ikke aner hva jeg vil..

Noen med gode tips/erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja det finnes jo veldig mye som går an å videreutdanne seg til da. Kommer jo an på hva du liker å jobbe med....om du helst vil jobbe med barn, eldre, akuttsituasjoner f.eks.

Selv er jeg kreftsykepleier og trives veldig godt med det. Har vært det nå i nesten 5 år, og har jobbet ved en kreftavdeling de siste årene. For meg er dette det yrket jeg har lyst til å ha, og veldig glad for at jeg har fått muligheten til å bli det jeg ville. Så jeg er iallefall kjempefornøyd med mitt valg av videreutdanning:-)

Skrevet

Jeg holder på med videreutdanning i psykisk helsearbeid nå. Blir ferdig om 1 år, går deltid. Synes det er interessant, får dekket utdanningen av jobben, så det er veldig greit.

Hvis jeg ikke hadde hatt fast jobb i psykiatrien så hadde jeg vel kanskje valgt noe annet, men merker at jeg vil få veldig utbytte av denne utdanningen der jeg jobber nå.

Synes også kreft virker spennende. Hvis du går inn på ulike høgskoler så har de litt informasjon om de utdanningene de tilbyr. Det er jo masse å velge mellom;)

Skrevet

Syntes alle sier det: du har jo så mange muligheter som sykepleier, men jeg føler ikke at jeg ser de.. Syntes bådr kreft, palliasjon og intensiv virker spennede, men da er man jo på en måte dømt til et liv i turnus.. Vet ikke om jeg orker det..

Med mann og tre barn er det jo deilig å ha litt fri når andre har fri også.. tenkte ikke på dette da jeg ble spl og de første årene, men da hadde hadde jeg jo ikke barn.. Noen som vet om gode nettsider ang etterutanning?

Skrevet

Vet endel psyk.spl har dagjobbing, enten i kommunen eller på poliklinikk.

Vet ikke hvor du bor, men her har høgskolen i sør trøndelag en side med info: http://www.hist.no/studier/

Her har universitetet i agder sin side: http://www.uia.no/no/portaler/om_universitetet/helse_og_idrettsfag__1/studier Bra skole, jeg gikk grunnutdanningen her;)

Du kan søke på den høgskolen som er aktuell for deg, og se hva de har å tilby:)

Skrevet

Hei. Jeg skal selv ta videreutdanning etter endt permisjon, muligens jobbe litt til da, får se, men skal bli jordmor:) Gleder meg masse..

Studie tar 1,5 år.

Skrevet

( eller var det 2 år?)

Skrevet

hei og takk, bor på østlandet så jeg har vel egentlig ganske mange muligheter! Nesten like vanskelig som å velge studieretning det her :-)

Skrevet

Syntes også jordmor hadde vært spennende, men litt skummelt også.. huff, er blitt litt pysete med alderen, tenker av og til at det hadde vært deilig å ha en jobb der en ikke hadde ansvar for andres liv og helse..

Skrevet

Hvis du vil slippe turnusarbeid er jo jordmor og helsesøster to alternativ. Ellers så jobber vel psyk.spl i kommunene kun på dagtid, og evt hvis en jobber på en poliklinikk på sykehuset som feks urosykepleier, diasykepleier, kreftsykepleier på kreftploiklinikk osv....

Du kan jo gå inn på nettsidene til høyskolene i nærheten av der du bor, så ser du hva som finnes av muligheter. Her som jeg bor er det ikke så mange muligheter, så jeg måtte til en større by for å ta min videreutdanning. Men på østlandet har de vel det meste vil jeg tro

Skrevet

Jeg jobber sammen med ei som er utdannet jordmor. Hun jobber nå i psykiatrien. Hun sier at det stresset med å være alene, mye ansvar, en skal ha oversikt over alt og vite når en skal iverksette tiltak. Endel dårige arbeidsstillinger. En vet aldri når skiftet er over, har en ansvar for en fødsel og det nærmer seg slutten så må en stå det ut selv om en kanskje har gått av vakt ifølge klokka. Det med å suturere, få det til bra.... Hun har selv hatt fødsel med stor ruptur og har problemer i dag med stressinkontinens og måtte på operasjon etter den dårlige sutureringen hun fikk.

Så den oppfatningen jeg har fra jobben hennes på sykehus, St Olavs Hospital, er at det er mye stress, en kan aldri planlegge, samt mye ansvar,. Selv om de der har stor tilgang på gynekologer ol.

Vet ikke hvordan det er å jobbe med svangerskapskontroller i kommunen, men det er vel en helt annen jobb:) Men det er vel også veldig populært;)

Skal ikke fraråde noen å søke jordmor, men jeg hadde ihvertfall ikke denne oppfatningen om jordmoryrket før jeg pratet med henne....

Skrevet

Tenker å ta helsesøster om noen år. Utd går over 2 år, desentralisert. Må reise bort på ukessamlinger, så må vente til smårollingene er litt større. Ønsker å slippe turnusarbeid etterhvert.

Skrevet

Jeg er vel omtrent der du er...aner ikke hva jeg vil, hvor jeg vil jobbe osv. Har vel etter mange runder landet på at geriatri kommer til å bli min videreutdanning etterhvert, ikke fordi det er så spennende, men fordi jeg tror at det etterhvert vil komme endel bra jobber i geriatrien etterhvert. Det er jo ofte tilfeldighetene som råder, hvor man havner, hva man kommer opp i situasjoner som får en til å tenke at :"yes, dette vil jeg jobbe med"...har desverre ikke opplevd det enda jeg:)

Skrevet

ja her var det mye etterhvert :)))))

Skrevet

Jeg har videreutdanning og må si at uansett hva du velger så er det mye mer utfordring å ha en spesialitet, et eget fagfelt innenfor det store fagfeltet sykepleie. Valget må du ta ut i fra interesse først og fremst. Tror du kan få dagstillinger innenfor det meste, men at mulighetene selvfølgelig begrenser seg. Det spørs jo hvor du bor. Er det på en større plass, kan jo mulighetene for dagjobb, hos privatpraktiserende være større. Jeg har ikke angret på videreutdanning, det gjør yrkeslivet mer spennende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...