Gå til innhold

Dere med PCO/PCOS...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fant dere ut at dere hadde det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk til legen fordi jeg ikke fikk mensen tilbake etter p-pilleslutt. Ble så hensvist videre til gynokolog og ekspert på kvinnesykdommer. Der ble det tatt UL som gav svaret.

Skrevet

jeg fikk vite det under utredning at jeg hadde flere cyster på eggstokkene... men har ikke pcos eller andre problemer med det..

Skrevet

Eg fekk ikkje igjen mensen etter p-pille slutt, og legen tok hormonprøver av meg. Ho fann at eg hadde for mykje testosteron, og eg vart henvist til spesialist. Hadde nokre få cyster, men det var ut frå hormonprøvane at han sa eg hadde PCOS.

Skrevet

Hei. Jeg gikk til legen da jeg var 15 år, siden jeg bare hadde hatt tre-fire blødninger siden første da jeg var 13. Ble henvist til en spesialist og de kom fram til at jeg hadde PCOS. Fikk dårlig med innformasjon om hva det var. Og for ca 4 år siden gikk det opp for meg hva det var! Men i dag fikk jeg vite av en dame med POCS at når man passerer 30 forsvinner det helt eller det "dabber" av! Jeg håper på det! :) Blir 30 i mai og GLEDER meg!!!

Skrevet

Alltid hatt uregelmessig mens, og problemer med vekt. Og plutselig en dag så legen sammenhengen......... :-)

Skrevet

Mitt eneste symptom har vart uregelmessig mens, 5-11 ukers syklus i ten- og 20-arene. Husker en lege sa at at det kunne vare pcos da jeg var 21 ar og at det kanskje kunne pavirke fertilitet hvis jeg en gang ville ha barn. Jeg har nevnt dette for hver lege jeg har hatt opp gjennom arene, men pa en mate ikke blitt tatt helt alvorlig, kanskje siden menssyklusen var eneste symptom.

Ifm utredning pga barnloshet, trodde vi at grunnen var mannens nedsatte sadkvalitet. Jeg hadde jo ogsa blitt sjekket opp og ned uten a hore at noe var "galt". Overraskelsen var derfor stor da det pa den forste ultralyden ifm sproytene pa det forste forsoket ble nevnt sann i forbifarten: "...siden du har pcos..."

...og resten er historie... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...