Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter:)

Hvordan har dere fått sykemelding og for hva egentlig?

Jeg kjenner hele kroppen gir opp snart, jeg er et følsesmessig krek som ikke klarer og mestrer nesten noen ting... går på progynova. sliter med å være på jobben ettersom det er mye som skjer der...

noen med tips og råd?

Noen som kjenner til hvordan de er i Porsgrunn pådettei henhold til jobb? er liksom litt redd for å spørre om det er mulig å få hjelp til det der. redd for at "da er du for ustabil sånn at vi burde vente..." men det er jo medisinene som gjør det "da må vi bryte"

Noen med erfaring?

evt hvor lenge har dere fått sykemelding?

klem den slitne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk til fastlegen min for sykemelding, og ble sykemeldt fordi jeg var så stresset og sliten. Ble sykemeldt i 2 uker, noen dager før egguttak. (dette var forrige forsøk denne gangen har jeg forlenget permisjon).

Jeg syns ikke du skal spørre fertilitetsavdelingen, men dra til fastlegen, og er nokså sikker på at du møter forståelse.

Jeg forstod det slik at i Haugesund får man kun de 4 dagene med sykemelding i forbindelse med egguttak/innsetting, og trenger man mer må man gå til fastlegen. Fortalte heller ikke dem at jeg var sykemeldt.

Sliter du med å være på jobben i tillegg til dette, anbefaler jeg det virkelig å få en sykemelding slik at du reduserer stresset.

Skrevet

Jeg gikk til legen min og forklarte at jeg `var i gang` og at det generelt var veldig slitsomt (mange rare følelser også). Om du har en jobb som du ikke takler så bra i en slik siuasjon er det et veldig godt argument å sykmelde seg en stund slik at du kommer i balanse igjen. Dette burde absolutt holde for legen. Jeg ble sykmeldt en måned, til to uker etter innsetting. Nå jobber jeg nattevakt og må sykmelde meg fra første spraydag. Tidspunktene for dette passer dårlig med behovet for å sove før og etter jobb... Tror også det er viktig å sove godt, så det får jeg gjort da!

Skrevet

Snakk bare med legen din, og fortell hvordan du føler deg og hva du trenger, går sikkert fint!!

Jeg har bare vært sykemeldt 2 av mine 3 forsøk fra uttak til testdato.. i rugeperioden.

Dette fikk jeg fordi jeg har slitt i så mange år og pga alderen min.. jeg ville være forsiktig og jeg har en veldig stressa jobb..

Men mange som får det, så bare ring og få deg en time..

Lykke til:o)

Skrevet

hei!... har vært sykemeldt i en mnd nå.for det første at jeg jobber natt og er alene på jobb.sjefen min sa hun kunne oppbemanne hvis jeg ville være i jobb denne perioden.men jeg kjente på meg selv at...jeg bare klarer ikke tenke på å jobbe nå.klarer ikke yte det beste på jobb med så mye virr varr i hodet og bivirkninger av disse medisinene.

har liksom nåkk å tenke på alle tidene til spray og sprøyter :-).

jeg ser for meg å være hjemme til ca to uker etter innsetting. som kansje blir man.11. jippi,men gruer meg skikkelig. vil ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke tok det med ro og det er viktig iallefall for meg.

Legen vil nåkk forstå situasjonen du er oppi og påkjenningen rundt det.

Ønsker deg alle her masse lykke til, og håper virkelig på positivt resultat til alle :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...