Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Jeg er nå 12+6 uker på veg, og vi har ennå ikke fortalt det til noen. Jeg har siden dag 1 hatt en følelse av at det ikke kommer til å gå bra (sikkert fordi jeg har hatt en SA tidligere, i tillegg til at jeg alltid hadde sett for meg bare to barn, og venter nå det tredje). Barnet er planlagt, men vi rakk liksom ikke å "prøve" en periode engang før jeg ble gravid, så ting har tross alt skjedd plutselig på en måte. Jeg har heller ikke hørt hjertelyden eller tatt ultralyd, så jeg har avventet med å fortelle det til noen. Har ikke time til lege igjen før 26. feb og regner kanskje med at det blir vanskelig å holde på nyheten så lenge. Vi har en 5-åring og en 8-åring fra før og vet at de kommer til å bli glade for å høre nyheten. Lurer imidlertid litt på hvordan nyheten skal formidles til besteforeldre, tanter og onkler. Fant en trådliste i en eller annen diskusjon på nettet for en tid tilbake med mange artige måter å fortelle det på (husker f.eks noen som hadde kledd på 2-åringen en body hvor det sto 'Jeg skal bli storebror dato'.) Finner imidlertid ikke igjen denne diskusjonen, så jeg håper på gode tips fra dere. Gjerne noe 'spektakulært' da de har mange barnebarn / tantebarn etc så denne type nyhet er overbrakt mange ganger tidligere.
Nilla43 Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Hei! Her er sikkert tråden du lette etter http://www.barnimagen.com/forum/thread/136680298 Kan visst lage sin egen T-skjorte på www.spreadshirt.no Lykke til med å overbringe de gode nyhetene
Tarzan06 Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg pakket inn en bok "Mens vi venter på babyen" til mamma, hun hekler mye. Hun tok det ganske rolig, hadde ventet på dette, og nylig vasket dåpskjolen min! Pappa derimot, skjønte ingenting, så jeg måtte forklare ham at han skulle bli bestefar. Lillesøstrene mine (som er i 20-årene) fikk kort med hvert sitt lille rim jeg hadde laget, og jeg angrer virkelig på at vi ikke filmet dem da de leste, det tok liksom noen sekunder før det gikk opp for dem. Må nevne at dette er første barnebarn på min side, så da skal det vel ikke så mye til for at det blir "spektakulært". Fikk også fortalt det på en litt morsom måte til min yngste onkel og hans samboer. Vi kom inn på grå hår, noe både jeg og han allerede har fått noen av (han er 4 år eldre enn meg), mens mamma har hevdet hardnakket i alle år at hun ikke har, selv om hun stadig farger det. Men nylig måtte hun innrømme at frisøren hadde funnet noen få. Da jeg fortalte at hun jo kunne innrømme at hun hadde grå hår nå som hun skulle bli bestemor, ble onkels samboer overrasket, og trodde nesten ikke det hun hørte. Det hører med til historien at de fikk en gutt i sommer, og jeg har hatt vanskelig for å holde på nyheten, var bare 6 uker på vei da han ble født, og har vært og besøkt ham MASSE.
Snødronningen Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg var i u-lyd uke 12. Fikk u-lydbilde som jeg knipset inn på mobilen. Bildet ble bra. Sendte deretter bildet til slekta og skrev feks: hei farmor. Ble suksess!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå