Gå til innhold

Kan den yngste hete et veeeeeldig romersk navn?

Anbefalte innlegg

Vi synes Julius Augustus er veldig fint sammen- liker ikke noen andre varianter/kombinasjoner av navnene...

Kan nevne at smaken vår i navn har blitt litt mer eksentrisk med årene, og dette blir fjerde gutt og nok den siste, såp vi vil han skal ha et flott sterkt navn å hevde seg med i brødreflokken...

Brødrene heter Olivier, Noel og Calvin

Vi liker også Lucius... Mange synspunkter ønskes-

Fortsetter under...

Har dere tenkt å la den stakkars gutten/tenåringen/mannen presentere seg som Julius Augustus Xxxxxxxx hele livet? Eller kanskje også mellomnavn og etternavn?

Hjelpes - er alt jeg kan si. Han kan jo søke jobb som keiser.

Luciuis er vel et navn for djevelen? Ikke så heldig valg tror jeg.

Julius Augustus er blir alt for romersk! Julius August kunne fungert, men det antar jeg allerede er vurdert og vraket? Ville heller valgt et navn som f.eks. Silas eller Sirius (selv om det siste kan bli litt sært det også).

Horrible navn. Om dere skal gå i sjangeren, så modifiser dere i hvert fall litt - Julian August? Ikke at det er særlig fint det heller, men det er i det minste ikke grunn til å bryte ut i latter når man ser navnet på en klasseliste ellerno'.

Annonse

Synes Julius August var fint jeg :-) Men når jeg hører navnet Julius tenker jeg mer på apen ofg sjefen til Dagobert i tegnesereien enn keiseren. Et festlig navn :-) Vet også at sønnen til håndballparet Goksør Bjerkrheim heter Julius. August er nydelig da. Go for it!

Synes det var en litt voldsom og tung kombinasjon. Liker navnene hver for seg, men sammen ble det litt for mye for min del.

Lucius er forsåvidt greit, men jeg er ikke så stor fan av å hente navn fra fantasy litteratur egentlig, selv om navnet sikkert har vært brukt før bøkene ble skrevet.

Personlig ville jeg kun brukt ett navn, dersom de tre andre kun har ett navn.. alle eller ingen er min mening der.

Uansett synes jeg Julius Augustus var..vel...mindre pent...

Julius August er OK, men ikke mer enn det.

Julian August er da mye finere.

Lucius var derimot spesielt, MEN fint, og passer godt til de andre barnas navn, da de også er ganske spesielle.

Kan også foreslå Tristan og Arago®n, som jeg mener faller i samme kategori som Lucius.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...