Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 og pris?? Vi har volvo v70, hvilken stol er best da tro? Bilen er 2004 mnd. Tenkte oss til sverige og handle nå veldig snart, kan noen hjelpe oss? Vil gjerne ha baovervendt så klart, men at den også skal kunne brukes forovervendt.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Besafe Izi combi. Den kan brukes fra 0-18 kg, både bakover og forovervendt. Veldig solid og stødig stol. Vunnet en del tester også. Litt usikker på pris, men de pleier å være på kampanje innimellom. I fjor var de på kampanje rundt påsketider og på våren.
@nemone Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Vi har HTS Besafe IZI kombi - kjøpt den på Happyland på Svinesund. Sjekket prisen der for litt siden (må ha en stol til snart) - fra 2500 - 2700 SEK. Billigere enn i Norge med andre ord. Vi er veldig fornøyd med setet, har det bakovervendt nå, men det kan vendes.
mjelle og sondre :) Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Enig med de over her, kjøp Besafe izi combi! Har nettopp trålet markedet av samme årsak som deg, vi trengte plutselig ny stol, mini vokser jo så fort at jeg blir skremt! De hadde den på kampanje til 2799,- på Barnas Hus i forrige uke i hvertfall, det var der jeg kjøpte den. Går opp i opp med det jeg ville brukt på bensin (og svensksnop..) ved å kjøpe den i Sverige Jeg syntes stolen så veldig tungvint ut å montere, men det var ikke noe problem. Den tar også litt større plass enn endel andre seter synes jeg, men fikk fint plass i vår passat stv så jeg tipper den går greit i deres v70 også. Det beste med stolen er at mini nå plutselig synes det er stas å kjøre bil, han trives veldig godt i den!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Tusen takk for svar:) Vi har sett på denne stolen selv, tror det er den iallefall! De skulle ha 3800 for den på Gjøvik...man må vel ha sånn ting den står på eller? Ja de vokser altfor fort disse små! Vi har BeSafeiZi Speep nå, og den er veldig trang!
EnMamma Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Først her er et par linker til to andre diskusjoner ang. Volvo V70 og hvilket barnesete som passer: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=563511 http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=553812 Det finnes mange gode bakovervendte stoler. Det er utrolig vanskelig å anbefale et konkret sete, som du kanskje har lagt merke til i denne type diskusjoner så sier som regel alle at setet de selv har er best(eller noe i den duren). At vi(eller andre) er fornøyd med våre seter betyr ikke at dere blir det. Kanskje setene ikke sitter godt i bilen deres? Kanskje blir det veldig bratt? Kanskje det tar for stor plass i deres bil? Mitt beste tips er: Ta med bilen ut og prøv forskjellige bakovervendte seter, finn det som passer i deres bil. Velger dere et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent skal dere kunne føle dere trygge på at dere har gjort et godt valg. Her er noen forslag til seter dere kan se på: Ville kanskje valgt et sete som går opp til 25 kg så har dere sete lenge. * Akta Graco Cosmic Comfort 0 - 25 kg, godkjent opp til 18 kg i baksetet, 25 kg i forsetet. * Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele. * Brio Zento 0 - 25 kg * Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix. * Britax Hi-Way 0 - 25 kg * Britax Secura 0 - 25 kg * Britax Multitech 9 - 25 kg * Britax Two Way Elite 9 - 25 kg * HTS BeSafe iZi Combi X1 0 - 18 kg * HTS BeSafe izi Kid X1 0 -18 kg * MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg Mange lovpriser kombiseter men: Jeg ville ikke lagt vekt på å kjøpe et kombisete, i hvert fall ikke med tanke på å bruke det forovervendt etter hvert. Skal barnet sitte fremovervendt er det tryggeste alternativet en beltestol med god sidestøtte og rygg, IKKE fremovervendt barnesete(men ikke fra før barnet veier minimum 15 kg og helst ikke før de er 4 år gamle). Det tryggeste er å ha de bakovervendt så lenge man har muligheten til det, det er anbefalt av Norges fremste eksperter(blant annet leger, Trygg Trafikk, Statens Vegvesen og NAF) at barna sitter bakovervendt til de er min. 4 år. Forresten noe som kan være greit å vite er at bøyde ben hos barnet ikke er farlig, det skal også veldig mye til før det blir vondt(men det ser ofte ubehagelig ut for oss voksene, barna sier selv fra hvis det gjør vondt). Om bøyde ben i bil: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/byde-ben-er-ikke-farlig.html Et alternativ til plassering av barnesetet(om man har dårlig plass) er bakovervendt i forsetet om airbagen er koblet ut. Selv har vi Britax Two Way Elite(bakovervendt i besteforeldre bilen) og Akta Graco DuoLogic som vi er veldig fornøyde med. Vil anbefale dere å prøve f.eks. Britax Secura, flott sete med flere muligheter til å justere på sittestillingen på setet. Lykke til med handelen :-)
lisje marthemora Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Hei Vi kjøpte også Besafe iZi combi (limefarget)og er veldig fornøyd ned det. Vi betalte 2700 kr for det i fjor på kampanje,det er lurt og undersøke pris mange steder, for den kan variere stort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå