Gå til innhold

karnevall i barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Si det, hva med kanin med strømpebukse på hodet da?

Superhelter er jo også alltid stas, skal ikke mye til for å få kappe. Må bare fortelle en liten historie fra når Kristoffer gikk i barnehagen. De skulle ha karneval og en liten gutt hadde fått batman drakt. Den skulle prøves kvelden i forveien. Da drakten var på, krøp han opp på en stol og hoppet ned igjen. Så begynte han å stor gråte, mammaen lurte på hva det var som var galt. Drakten virket ikke! Godt han ikke prøvde fra større høyde...

Her skal Magnus være troll i år. Skal lage kostyme av striestoff.

Karius og Baktus- snekkerbukse, ruteteskjorte og rød eller svart parykk (kanskje ikke så populært med parykk på en liten pjokk?)

Diverse dyr kan man jo lett være ved å ha stømpebukse og body/genser i samme farge og lage ører av sokker/strømpebukse/hårbøyle med pålimte ører.

hmmmm....det var det jeg kom på i farten....

hær va det jo mange kreative sjela=) Takk for gode forslag!

Mersa og magnus=) kordan hadde du tengt og lage kostyme til trollongen din ;) prata med søstra mi som sa at æ kunne rufse håret og "sote" ansiktet. men så va det klærne da? og hale? Kan man kansje bruke noen gamle teskjorte? så ikke helt for mæ kor æ sku få tak i sånne dær sekka vi brukte da æ va liten.

Den løva hørtes også artig ut:)

Flere tips!! =)

Hihi... stakar superhelt gutten da. han fikk det sikkert artig fordet da=)

Annonse

Kjøper striestoff, bretter det på midten og lager et hull til hodet, syr sidene sammen med garn (sånn at det synes godt) og syr på noen lapper på frem og baksiden. Tenke belte kunne være grovt tau (hvis jeg finner) eller hamp, hale blir muligens brunt garn...

Han har ikke så mye hår og rufse, men skal gjøre mitt beste, og sote ansiktet :-) Blir nok så fin atte! :-)

Har vært på jakt etter sånn strisekk lenge, men det finnes rett og slett ikke lengre (om ikke du har kontakter på gård da...) På f.eks felleskjøpet bruker de plaststriesekk nå....I hobbybutikker finnes grovt striestoff, så jeg skal kjøpe der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...