Gå til innhold

begynnende brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har siden i dag morges hatt veldig vondt i brystet+ feber og rødhet på brystet. har prøvd å la snuppa amme ofte, men virker ikke som hun får ut noe særlig:(

vanligvis når jeg pumper får jeg ut ca.125ml, i morges kom det bare 80 og i kveld 50ml etter nesten en times pumping.

lurer på hvor lenge jeg skal prøve å få orden på det selv, når bør jeg kontakte lege? har jo ikke spesiellt lyst på skikkelig betennelse:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville ring lege for å finne ut om det er betennelse eller bare tilstoppede melkeganger..... Du kan jo forsøke og legge på varme omslag, massere når du ammer/pumper, men hvis det betennelse må du ha antibiotika for det!

jeg fikk betennelse og det gikk fort over med antibiotika!

ring lege du, så er du sikker!

Skrevet

Bruk varme omslag før amming/pumping. pumpe /amme tomt hver 2, time om dagen og hver 3. time på natt. hvis høy feber vedvarer kontakter du lege. Som oftetst er det tilstoppede melkeganger og ikke bb, uansett pennicilin elller ikke, tømming av brystene er viktigste beh.det er normalt at det kommer mindre melk når det er tett, men det snur når alle melkeganger igjen er åpne.

Skrevet

høres ut som en begynnende brystbetennelse. var akkurat sånn jeg hadde det. skikkelig utafor med feber, pluss rødhet på puppene. ring lege eller lignende og få antibiotika! jeg mistet melka pga betennelsen, fordi jeg var nødt til å gi han mme i tillegg siden jeg ikke hadde nok melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...