Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var 18 fikk jeg beskjed om at jeg har PCOS og at jeg nok ikke ville kunne få barn.

Har gått på p-piller i mange år, og egentlig ikke tenkt noe over det, og ikke merket noe til det, bortsett fra at jeg ikke kommer ned i vekt.

Sist jeg var på GU, før jeg sluttet på pillene, sa hun at alt så helt fint ut, nevnte ikke cystene med et ord, virket som det ikke var noe der....

Var hos en homeøpat for ikke så lenge siden, og han fant ingen av symptomene hos meg på at jeg har PCOS.

Men, nå får jeg ikke TR tilbake.

Er 14 dager over IKM, og føler at jeg er tilbake der jeg var før jeg begynte på p-piller, med ca 6 mnd mellom hver mens.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er jo for tidlig å gå til legen å si at jeg ikke blir gravid nå.. venter på å komme over til 3 pp.

Føler at kroppen min ikke fungerer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synest for det første det var litt drøyt av den legen å sei at du ikkje kunne få barn. Siden du har PCOS og ikkje føler at kroppen fungerer, ville eg tatt ein legetur eg. Lenge sidan du slutta på p-piller? Sjølv om legen kanskje ikkje vil settje i gong med f.eks hormonbehandling, så er det jo lurt å få klarhet i om du har cyster no, og om du har el.

Skrevet

Jeg vet, syns det var drøyt selv..

Tenk å si det til ei jente på 18 år da!!

Må prøve å finne meg en anne gynekolog, men vil helst ha kvinnelig..

Noen tips i Oslo området? Gjerne nordover..

Skrevet

Er litt for få allmenleger som har peiling på PCOS, men då bør dei heller vær ærlige om at dei kan litt lite og så henvise vidare. Ein vikar for fastlegen min måtte til og med slå opp i leksikon, men han sa i alle fall at han ikkje ville svare på spørsmålet mitt sidan han kunne for lite..

Eg holder til i Øsfold, så har ingen tips på gynekolog.

Lykke te:)

Skrevet

hei jeg er en jente på 19 og fikk beskjed at jeg hadde pcos og at det var såpass at jeg ikke kunne få unger utenom prøverør. det er mange som får en beskjeden men som fortsatt får det til på normal måte:) men jeg ba legen min henvise meg til en GU time på sykehuset for der har de mye mere greie på det. bare be legen din om å henvisse deg så må han gjøre det, legen min heller hadde ikke noe peiling på pcos, men han prøvde hvertfall å finne noen som kan

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...