Gå til innhold

dere som mener alle har rett til å vite sitt biologiske opphav

fru.ktbar

Anbefalte innlegg

diskuter det på donor egg/sæd forumet. Det blir jo det samme at en kvinne kjøper sæd fra anonym donor og blir gravid og alenemor, som at hun ikke vet hvem far er fordi hun har ligget med 2 eller flere, eller at hun ikke vil oppgi hvem far er, eller skrive annen far en biofar på papiret. Rart dere ikke går inn dit noen gang men bruker tiden på å hetse jenter her inne. Det er liksom ikke lov det å gå inn på donor forumet fordi da er det ordnet på forhånd, da er det slik at det er

meningen at far er anonym og aldri vil noen gang vite om sitt barn. Men er det slik at historien blir til på ett annet vis en planlagt da er det forferdelig og forkastelig og umoralskt. Naive, idiotiske, fordomsfulle feige bitcher kan ikke si at dere har noen gode moralske holdninger i livet

Fortsetter under...

jeg er selv litt usikker på hvem som er faren til barnet mitt. Men jeg mener likevel at barnet mitt har rett til å vite hvem som er faren. Og når det kommer til faren, har også han rett til å vite at han har et barn. Med donor er litt anderledes. Han vet han mest sannsynlig har et barn eller fler der ute.

Mitt barn er ikke planlagt, men veldig velkommen og ønsket når det først har skjedd. Med donor så er det jo veldig planlagt. Begge mine mulige fedre er klar over det, jeg er ikke sammen med noen lenger.(Var sammen med en og da han gjorde det slutt fikk jeg "trøst" EN gang hos han andre) Vi skal ta en test for at både far og barn skal få vite. Og når det gjelder donor, så er jo det en enkel sak og fortelle barnet når det blir eldre. Vil si det sikkert er lettere å si "jeg ønsket meg så et liv med deg, derfor valgte jeg å bruke en donor for å få deg" enn "jeg elsker deg, men faren din vet ikke om deg fordi jeg vil ikke si hvem det er enda jeg vet det, eller vi enkelt kan ta en dna-test på de mulige og du får vite det men jeg vil ikke si hvem som skal ta testen"

Så til alle som er her for å lage kvalm. Hva er vitsen å gå inn her for å slenge dritt? Har man ikke råd og komme med, kan man holde seg unna dette foumet som er forbeholdt oss som er litt usikre. Bare la mennesker være mennesker, alle gjør feil. noen tar konsekvensene av feilene de gjør. Og som HI sier her, ingen kjefter på de som bruker donor. Vi er alle mennesker og gjør feil. Men jeg mener at vet man hvem den mulige far kan være, så har barnet en rett på å vite det!!

Hvis mor har hatt en sex med en mann som ikke er den hun elsker men vil ha mannen hun elsker som far fordi hun da kan gi barnet en bra familie og med tanke på arverettigheter. Da kan hun si til barnet jeg elsker deg og din far men jeg vet ikke om din far er din biologiske far. Hva er så forskjellig fra det og donor. Hver historie er forskjellig, Det blir for dumt å si at man skal alltid vite hvem far er hvis mor vet det.

Det er faktisk et barns rettighet og vite hvem som er faren. (eller mor) så lenge noen vet det. Man kan jo si det samme om adopsjon? Kjenner ei jente som ble adoptert fra Etiopia. Foreldrene forklarte det tidlig pga hudfarge, at hun var i magen til en mamma, og da hun ble født, fikk hun flytte med den mamman hun har nå. Men sier at hadde de visst hvem moren var, hadde de sagt det når hun bli eldre. Mest sannsynlig er hun død, for barnethjemmet har ingen historie verken på mor eller far.

Det har ingenting med hvem mor elsker eller ikke. Mange jenter som blir dumpa når de blir gravide og der bf ikke vil ha noe med barnet å gjøre, forelsker seg igjen. Og biofar kan fraskrive seg retten til å være far og den nye mannen kan søke om å adoptere. Men barnet har rett til å vite hvem biofar er. Synes både donor og adopsjon er veldig bra, så er ikke det jeg mener!

Du har 100 prosent rett høygravid. I mange land kan spærmdonere og eggdonere være anonyme. Det er faktisk veldig vanskelig å få folk til å donere hvis de 18 år senere kan få poden på døra. Man sier at det er for barnets skyld de skal vite, men tror nok det ofte er mere for foreldrenes skyld. Enslige mødre som får barn ved hjelp av anonym doner er blitt veldig vanlig i usa. PLANLAGT og AKSEPTERT fra samfunnet får disse kvinnene barn uten at barnet noen gang får vite bio far. Er så lei av at folk kommer inn her for å preke.

trudde det var sånn at man har forandret reglene at man får vite hvem sin biologiske far er når man er 18 når man er unnfanget ved donorsæd.

MEN hva med fedrene da? Har ikke de rett til å få vite de har et avkom?

De som donor blir jo noe helt annet..de har jo selv valgt å gi sæd til ukjente kvinner.

Men jeg synes ærlig talt at biologiske pappan har rett på å få vite han har et avkom jeg da..like mye hans unge som morens unge..

Annonse

Det er akkurat det jeg mener også. Jeg er første anonym. Donor er noe helt annet, kan ikke sammenlignes! Far har rett til å vite! hva ville dere tenkt da, hvis det plutselig etter noen år hadde dukket opp en person på døra som var barnet ditt.

Ærlig talt, har en mann ubeskyttet sex med en fremmed dame for så å aldri møte henne igjen så får han skylde seg selv om det kommer at avkom på døra om noen år, vil man absolutt ikke ha barn så er kondom en fin ting, folk får slutte å legge alt over på mødrene til disse barna, mannfolkene er faktisk skyldig i å ha hatt ubeskyttet sex de å.

Go Tiger!!! Helt enig med deg. Det virker som om det er kvinnens oppgave å holde familien sammen selv om det ikke er en familie. 2008 folkens!! Ikke 1958 der mor ble i dårlige ekteskap, måtte holde ut de mest grusomme forhold, være flink, snill, rydde, vaske. Leser innlegg her som er nesten like. Barnefar har brukt svangerskaps perioden til å oppføre seg verbalt uforskammet, og fysisk truende. Når babyen blir født så klapper vi for mødre som lar disse fedrene få komme hjem til seg å stelle babyen når det passer han. For vi må jo sette barnets beste først. Det var det 1958 kvinnene tenkte på også... Leste forøvrig et innlegg her i dag om en jente som skrev at hun følge det så flaut å være alenemor. Det er så trist at dette fortsatt er flaut. Hvis det er noen i det heletatt det burde være flaut for er den bf som ikke tar ansvar for sine avkom.

• 2 uker senere...

Jeg mener nå at det er stor forskjell på en donor, og det å ha vært med flere menn innenfor den "rette tiden" Noen menn ønsker seg faktisk barn, sæddonorer vil hjelpe kvinner uten å måtte bli pappa selv..

I disse tider er det vel ikke så vanskelig å finne ut hvem faren er vel? Kan jo ta en DNA test eller noe?

Jeg mener at barnefaren bør få vite om barnet, men det er ikke alle som ønsker kontakt, desssverre.. Men da kan man ihvertfall komme til en enighet.. Det som er viktig å tenke på er at hva om dette barnet får en arvelig sykdom, eller trenger noe fra sine biologiske foreldre, da er det jo greit å vite hvor en skal henvende seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...