Mama B Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 i følge siste nr av "Gravid" mener enkelte miljøorg. at å farge håret er noe av det skumleste man kan gjøre når man er gravid eller ammer.. Samtidig står det at det aldri er gått ut med noen offentlige advarsler mot dette. Blir så usikkert på hva jeg skal gjøre. Håret ser verre og verre ut, men vil jo ikke risikere noe.. Lurer på en ting til også: dere som er sykepleiere vet sikkert sånn håndsprit som vi bruker på sykehusene rundt omkring- tror dere det er helt ufarlig å bruke det nå? står ingenting på pakkene.. lurer på mye rart......
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 merkelig.. for dette har jeg ikke hørt noe om før.. det er ammoniakk i noen hårfarger, men det er jo skadelig når man ikke er gravid også.. har bare hørt at fargen kan bli litt annerledes enn forventet.. jeg har farget håret, da med en uten ammoniakk, og det har ikke skadet noe her iallfall.. spørr legen din for sikkerhetsskyld.. men noe av det farligste man kan gjøre? hva skjedde med røyk og alkohol spørr jeg da...
babysyk venter nr 2 <3 Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 vet ikke om hårfarging er farlig..tror ikke det,det ville vært rart..men lurer på dette selv,skal til frisøren på lørdag. Men jeg vet at håndsprit IKKE er farlig..det er heller bra,for det sørger for at du har bra håndhygiene..
Enpåvei! Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Tenk på alle frisørene som jobber mens de er gravide da? Jeg re selv frisør og litt bekymret for dette!?! Det jeg anbefaler alle gravide er å bruke organiske farger ( mange frisørsalonger som har det nå). Eneste ulempla er at man ikke kan få lysnet håret med de da, så da anbefaler jeg striper Selv har jeg begynt å bruke organisk hårfarge og har tenkt på å anbefale kunder det ogsa:)
Irmalill Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Håndsprit vet jeg med sikkerhet ikke er farlig for gravide eller ammende. Vet ingenting om hårfarging er farlig for gravide, men det er ikke farlig for ammende iallefall.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Jeg brukte håndsprit uten å tenke på det i siste sv.skap! Men sønnen min er frisk og fin han, odt å høre det ikke er skadelig
konemor med gutt+spire:) Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 har en venninde som har gått på frisør linje og hun sier at man helst skal unngå å farge håret under svangerskapet pga. giftstoffer og gasser man puster inn og som blir trekkt inn via blodet, men er det krise kan du gjøre det. velg da heller en glans vask som ikke er så sterk. det finnest også shampoo med fargetilsetninger som kan vere verdt å prøve først. Jeg personlig kommer til å vente til barnet er født, vil heller prøve å sette opp håret så det ikke synest så god. kan jo også vere et alternativ for dere som kan sette opp håret.
Mama B Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2008 Så da var det altså noe i det uheldige meg på bare 25 begynner faktisk å bli gråhåra derfor det er krise å ikke å tatt etterveksten..kanskje jeg kan farge det med henna, det er sikkert ikke like ille..
tesseliten Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 RIngte wella or å sjekke det og det var ingen Fare, eneste som er, er det at hvis man skal bli mørkere er det ikke sikkert fargen biter like godt på pga Hormonene:) Kos dere hos Frisøren:)
**paradis;) Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har farget håret lenge pga tidlige grå hår. Og har derfor sjekket ut en del om hårfarger og hva de inneholder mtp om det er farlig - gravid eller ikke. Og det er ikke anbefalt å farge håret når man er gravid..Til slutt bestemte jeg meg for å gå til økologisk frisør! Her i Bergen har vi Huldra som er kjempebra! Den er startet av frisører som selv ble syke av yrket sitt og deretter satset på økologiske produkter, både farger og shampo! De både farger og striper. De bruker en farge som heter Elumen fra Goldwell. http://www.huldrafrisor.com/ sjekk linken!!
Mama B Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2008 jeg tenkte å prøve organisk farge som de selger på helsekostbutikker.. det er sikkert bedre enn vanlig.. Noen som vet om økologiske frisører i Trondheim eller Oslo?
**paradis;) Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 I Trondheim fant jeg denne miljøvennlige salongen: http://stiluett.no/
yh Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Skrev nettopp et inlegg om dette men fant ikke ut før nå at jeg skulle trykt på svar på innlegg..Er visst ikke helt med idag jeg...
mrs. dalloway Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 Jeg var litt bekymret selv og valgte å gå til en økologisk frisør. I Oslo er det en, tror de er den eneste foreløpig, heter Lime Organics. Var der for to uker siden og ble veldig fornøyd. Grå hår kan være litt vansklige å dekke med den økologiske fargen, men det funket greit på mitt hår (har ikke veldig mye grått enda). Selve fargingen var noe dyrere enn vanlig, men absolutt verdt det!
**paradis;) Skrevet 7. februar 2008 #17 Skrevet 7. februar 2008 heisann mrs.dalloway endelig flere som tar hårfarging og graviditet litt på alvor, følte jeg var "kjerringa mot strømmen" her med mine innlegg om økologisk frisør og skepsis til "vanlig hårfarging"... takk ;) jeg er også super fornøyd m min økologiske frisør.. hehe..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. februar 2008 #18 Skrevet 7. februar 2008 har jobba som frisør og du kan bare ta det med ro;) bare frag håret, men prøv å ikke gjør det kjempeofte. så slipper du innhalere for mye av lukta hvis du synes det er plagsomt. frisører måtte jo ha vært sykemeldte hele graviditeten hvis det var så farlig. og det er de ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå