Gå til innhold

Masrier, modningsrier og vanlige rier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs her så har ikke erfaring med de forskjellige. Hvis det er noe forskjell på disse da?

Noen som vil prøve og forklare forskjellen på de?

Har gått med rier/sterke kynnere i hele dag, og de har variert fra 5-20 min imellom og 30-90 sek varighet.

Skrevet

Det høres ut som om du har modningsrier. Modningsrier er kraftige kynnere, men gjør likevel ikke vondt. Kan selvsagt være svært ubehagelige, men de er effektive i forhold til å modne, og kanskje smått begynne å åpne og utslette mormunnen. Kynnere er det du kan ha hele svangerskapet, der livmora trener seg opp til fødselen ved å trekke seg sammen. Rier er vonde, og du vil merke når du har en rie i forhold til en modningsrie (iallefall de fleste vil det). Riene kommer med kortere og kortere mellomrom, og blir kanskje vondere og vondere også. De leder til slutt til pressrier (noe du vil kjenne som trykketrang), og vips har du en bebis =)

Håper dette var til litt hjelp! =) Lykke til med fødsel!

Skrevet

Takk for forklaringen.

Kynnere har jeg hatt hele svangerskapet, så det er det ikke. I begynnelsen var de bare ubehagelige, men nå de siste har begynt og være litt vonde også. Og nå kommer de ca. hvert 5 min-10.min og varierer mellom 30sek- 60 sek.

Tror kanskje vi skal ringe føden så fort sambo kommer seg hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...