Gå til innhold

fostervannsprøve for å fastslå farskap

chrissi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror jeg har lest her inne at hvis man vil det så MÅTTE man til England. Det vart vist dyrt også. 14-15tusen tror jeg at jeg leste her inne.

Men husk, det er jo en LITEN risiko med fostervanns prøve.

Den er ikke stor, men den er der.

det er ikke lov å ta fostervannsprøve for å avgjøre farskap i norge. dette ble ulovlig for noen år siden fordi at prøven ikke kan rettferdigjøres med ett ønske om å finne ut hvem far er så tidlig.(spontanabort risikoen osv)

Hvis man skal ta fostervannsprøve av andre årsaker (hvis du er over 37 eller det andre grunner til at du blir tilbudt genetisk testing av fosteret ditt) kanskje det går ann å spørre om du kan få slenge med en DNA test sammtidig? aner ikke.

lykke til

• 2 uker senere...

crissi. hvordan går det i jakten på fostervannsprøven???

leste et sted hvor du skrev at hvis barnet ikke var din samboer sitt så skulle du ta abort, er noen uker siden nå.

Må inrømme at jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det har gått..

Annonse

Hei! Koselig at du lurer på det da. Jeg er fortsatt gravid. Tenkte lenge på å ta abort, men klarte det bare ikke. Prøvde lenge å få tatt fostervannsprøve. Ringte både til Sverige,Danmark og England,men uten hell. Så nå er det bare å vente til barnet er født,og ta en dna test. Må også forbrede meg på å kanskje bli alenemor til 4 barn. For hvis det ikke er samboeren min sin, flytter han ut på dagen. Men jeg har så lyst på dette barnet, så den sjansen tar jeg. Men skal ta ultralyd den 17 på riksen, og da får jeg vite kjønnet. Hvis det er en jente, kommer jeg til å bli overbevist om at det er samboeren min sin. For han har en jente fra før. Mens eksen min har bare lagd gutter. Så jeg håper virkelig at det er en jente. Har vært rimelig desperat etter å vite kjønnet, så jeg har ringt 4 spådamer, som alle har sagt at det blir jente.Har også en litt synsk venninne, som sier det samme. Magefølelsen min sier også at det er jente, Så jeg er veeldig spent! Håper virkelig at alt ordner seg til slutt. Hvordan går det med deg da? klem

Hei

Lykke til med UL i dag:) Håper du fikk se en frisk og rask baby:) Kanskje termindagen kan hjelpe deg til å finne ut hvem som er far?

Men, om det er gutt eller jente sier ingenting om hvem av de to som er far. Du skriver at kjæresten din har en jente fra før, og at x-en din har gutter fra før. Det gir, dessverre for deg, ingen indikasjon på at de bare kan få en type kjønn... Kan jo være at noen bare kan produsere f.eks jenter, men som oftest er det nok tilfeldig. Og at kjæresten din har 1 jente fra før betyr jo ikke at han ikke kan få gutter. Det samme gjelder x-en din; om han så har 10 gutter kan han få en jente, med mindre han har fått bevist noe medisinsk som gjør at han ikke kan produsere jenter...?

Hei!

Ja,du har jo rett i det.Men er så lei av å gå å lure hele tiden. Så derfor har jeg nok kommet fram til den teorien.Men jeg vet jo at det ikke trenger å stemme. Skal ikke på ultralyd før den 17 mars.Men da skal jeg ivertfall spørre om kjønnet.Gleder meg bare til alt er over, så jeg kan få svar på hvem som er faren. Selvom det betyr at jeg blir alenemor med 4 barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...