Gå til innhold

Hva syns dere om dette innspillet da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ahhhhh... jeg blir kvalm av sånt som dette altså. Detaljstyring av folket. Hvis menn er så dårlige til å gå til legen så får de skylde seg selv. Her går NT til legen når han føler han trenger det, mens han må sende meg til legen når jeg burde gått dit.

Når det gjelder kortere arbeidsdager for menn så skulle jeg likt å se at det ble gjennomført i det private. Det kommer ikke til å bli gjennomført... Er jo ikke satens jobb å regulere overtidsjobbing f.eks. i det private! Og de som jobber i staten har jo ofte fleksitid... Dette er i hvertfall ikke likestilling.

Kan være en ide å ha en årlig kontroll....men hvorfor bare for menn? Kunne være greit for kvinner og det?

Og gjøre dagene kortere, hmmmm, ja.....men som Sessa sier, hvordan gjøre det i privat sektor? Og når vi blir stadig færre som jobber og eldrebølgen kommer vil det da lønne seg? Kanskje gi mulighet til å jobbe redusert noen år i livet og få full lønn (blir veldig dyrt for samfunnet dette da!)

Men det er viktig å ikke undervurdere folk evne til å styre over eget liv! Hvis alt skal bli styrt fra sentralt hold blir det veldig lite frihet til å velge det som passer best for sin familie.....

Blir så provosert når det liksom ikke lenger er opp til oss selv og passe på oss selv (bra sagt, sessa!! *klaske seg i pannen*). ;)

Jeg er i utgangspunktet for at man ikke skal ha så lange arbeidsdager, men det burde gjelde alle. Jeg kan bare ikke forestille meg at det lar seg gjennomføre i alle bedrifter.

Når det gjelder menns helse, så er det vel vi konene som får trå til, da. ;) Årlig sjekk er ikke så dumt, nei, kanskje at man får det gjennom jobben eller lignende! ;) Det er snakk om holdningsendringer her som så mange andre steder. Man må få menn til å skjønne at de må ta vare på seg selv.

Om en korter ned på arbeidsdagene så bør det jo gjelde alle, ellers så blir det jo bare dumt. Men det er vel de små bedriftene som blir lidende. Hadde vært interessant å få greie på hvordan de har tenkt å gjennomføre det slik at det gjaldt alle ja.

Er vel fort nok detaljstyring...

Når jeg tenker på menn og helsesjekk så kan jeg faktisk ikke huske når mannen min var til lege sist. Det må ha vært noe år siden. hm. Kanskje den holdningsendringen burde starte på hjemmebane.

Annonse

Skulle ikke tro det. Men spørs om ikke jeg er verre en han. Her et år var jeg dårlig, hadde feber og vondt i halsen. til slutt var det vondt å svelge vann. Da tok mannen min meg med til lege, hm rart. Tror neppe jeg hadde gjort det om han ikke hadde sagt jeg skulle. Hadde kraftig halsbetennelse da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...