Gå til innhold

Nå er det nok!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det like før jeg legger meg ned for å dø! Er så sliten av at alt skal gå etter bf hele tiden! En dag skal han ikke være med på fam.vernkontoret og jeg får en time til bare meg. Når jeg har fått timen, sier jeg sted og tid og spør han om han har ombestemt seg. han vil fortsatt ikke være med, neste dag krever han det og det er min skyld at ikke han har blitt innkalt og jeg må ordne opp så han får en time. prøver jeg å ringe eller sende melding om hva jeg har ordnet legger han på eller lar være å svare.

En dag sier han at han vil støtte opp og være der, neste blir han forbanna hvis jeg sender en melding om hva som skjer med barnet. Hvis jeg sier at vi kanskje skal la være å ta kontakt på en stund,holder jeg han utenfor og han kommer med "argumenter" som at han er jo glad i oss. Tar jeg kontakt,feks ang mekling, maser jeg og ødelegger for meg selv. Han trenger tid, jeg gir han det. Men når jeg sier at jeg ikke kan love at jeg tar tlf den dagen han ringer, kanskje drøyer det en uke eller noen dager,er jeg egoistisk.

Jeg er 100% men ikke 110% sikker på at han er faren, noe han vet om. Men ettersom han skal ha kontakt ettersom det passer han, har jeg sagt at et ikke blir privat dna-test, men en fra staten. jeg er ikke intr i å betale nesten 3000 kr hvis han ikke vil ha kontakt med meg. Sa at det kanskje er lurt å ta bort navnet hans på papirene inntil videre. da truer jeg han.

Går det ikke an å snakke ordentlig sammen? Han vil ha kontakt med barnet, men ikke med meg. Sorry, det må du. Selv om vi ikke er venner lenger, så må du forholde deg til det som er fakta. Han mener han skal ta med seg barnet sitt hjem til seg når det passer han. i en annen by!

Føler meg så hjelpesløs nå! Hva skal jeg gjøre? Ingenting blir riktig jo... Er utolig stressende, blir helt tom for energi. Og klarer snart ikke å glede meg over det lille underet i magen, for jeg vet at jo nærmere det er, jo nærmere er alle problemene. Vil glede meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: ta deg sammen! Du må ikke la deg styre slik. Ikke la alt gå etter hans pipe.

Har vert i samme situasjon, så vet hva du sliter med. Er kjempe vanskelig. Men, fortsetter du slik, sliter du deg selv ut.

Sett foten ned. Krev skriftelig avtale om samvær. Få familiekontoret om å hjelpe dere. ikke la han spille på samvittigheten din. Trenger han tid? Vel, det toget er gått. Barnet er her allerede.

Be familiekontoret sende innkallelse til dere begge. Om han ikke møter får du likevel attest. Da kan du eventuelt gå til sak om han nekter å samarbeide.

Viktig å ha klare regler ved et brudd, både for barnet og dere.

Lykke til!!

Skrevet

huff ja, jeg vet. Er så redd hele tiden. går med en sånn klump i magen som man hadde hvis man ble holdt utenfor på ungdomsskolen, hvis du skjønner.. Teit eksempel, men er så rart å ha den følelsen igjen, ikke noe godt!

Jeg vil ordne samvær med hjelp fra familievernkontoret. Blir bare så lei meg når jeg gir han sjanser om å være med, og det er galt. og når han ombestemmer seg så er det galt at han ikke har fått innkallelse. Jeg tenkte å gå alene første gangen, men det ville han vel brukt mot meg seinere. Er livredd for hva som skal skje med barnet vårt! Vil ikke sende han fram og tilbake når han er en baby. Men vil at vi kan komme på besøk til faren, og han kan komme til oss. vi bor i forskjellige byer. men er ikke det godt nok, vet ikke jeg hva mer jeg skal gjøre. Er så redd for at han skal få full foreldrerett. Jeg vil jo gi han mulighet til å være med, men jeg vet at han ikke ville gjort det samme mot meg.

Skrevet

Full foreldrerett får han ikke. Skal myyye til å ta barnet fra moren.

Mitt råd er å ordne et møte med familekontoret. Be de kalle inn begge. Om han liker det (eller møter) er ikke ditt problem. De kan uansett hjelpe og støtte deg. Ikke minst fortelle om regler og rettigheter.

Du må gjøre hva som er best for barnet ditt. Ikke la han spille på samvittigheten din.

Har selv to barn med min eks. Orket ikke mer av han, så all planlegging går via mail. Slipper å snakke med hverandre, og det er helt supert. Avogtil må man bare sette foten ned.....også for egen del.

Skrevet

Selvfolgelig skal du glede deg. Du skal jo faa et lite barn som vil se opp til mor hele livet. Hadde kun forholdt meg til den mannen gjennom familievernkontoret og kun etter at farskapsprove foreligger. Selvfolgelig skal du ikke betale 3000 kroner for denne. Det er ikke saa bra aa stresse saa mye som du gjor naa. Ser ingen grunn til all denne negative kontakten naa. Kryss broen naar du kommer til den. Kanskje er han ikke bio far engang- bare en irriterende mann du engang hadde sex med. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...