Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Driver litt slektsgransking og fant disse sjeldne i fødselsregisteret for 1920: Jenter: Aminda Mimmi Bernarda Nanny Ferdinanda Gutter: Alstein Augustinius Albertin Astor Anker
prebs Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Tja, tjo... Aminda- ville gjort til Amanda Bernarda- guttenavnet er fint, liker ikke femininformen Nanny- ville gjort om til Nanna Ferdinanda- ville brukt guttevarianten Alstein- et annet guttenavn som slutter på -stein (Øystein, Torstein) Augustinius- ville gjort om til August Albertin- ville gjort om til Albert Astor - synes det er ok som det er Anker- er et etternavn for meg Mimmi- liker ikke og synes ikke det var lett å finne en annen variant heller. Men mange spennende navn!
Thala Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 De brukte helt klart litt tunge navn før i tiden, som Bernarda og Ferdinanda :-) I min familie har vi Ingvalda og Ingvarda. Men det var heldigvis andrenavn, gjerne med engelske førstenavn som Sally og Anny. Liker Astor og Anker, synes det var enkle guttenavn med trøkk i.
Tirilill Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 hmmmmm...så mye rare navn da gitt av jente navnene ville jeg nok eventulet bare brukt Mimmi og av gutte navnene ville jeg om gjort til August og Albert
Ryddemamma Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Jeg holder på å finne frem til slektstreet til min lille snuppe om dagen. Veldig mange artige navn. Snodig å se at det er veldig lokale "ansamlinger" av navn også. I Telemark har jeg funnet påfallende mange Tone, Olav og Aslak. I Vestfold og i Hedemark er det utrolig mange jenter med -ine-ending. I vår slekt har vi blant annet Olette Bredine Nelia Hansine Minda
mamma til Isak Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Artig å se hva folk het den gang også! Morsome navn, som kanskje kommer tilake engang ? Likte Augustinius jeg!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 HI her. Jeg har sjekket for Troms, nærmere bestemt Ibestad hvor morsslekten kommer fra. Her er det påfallende mange Johan, Martin, Sverre, Johanne, Olga, Jenny, Hans, Marie og Olivia - veldig likt dagens navnetrend :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå