Gå til innhold

Keisersnitt med nr 3?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to keisersnitt tidligere. Første gang var det akutt keisersnitt og andre gang pga seteleie og smalt bekken. Nå har jeg begynt å tenke på om vi skal prøve på en tredje....

Da lurer jeg litt på om jeg får planlagt keisesnitt automatisk og om det er større risikoer med et tredje keisersnitt.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136700947-keisersnitt-med-nr-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir planlagt keisersnitt med nr 3, når du har 2 keisersnitt bak deg,

Jeg har 2 hastekeisersnitt, men denne gangen blir det planlagt keisesnitt.

Man søker men det er bare en formalitet legen sender et brev til sykehuset du skal føde på så får du et brev i posten med datoen :)

De aller fleste setter deg opp på planlagt ks etter to tidligere snitt ja.

Jeg søkte ikke engang jeg, var på sykehuset og snakket med gynekolog. Ga da beskjed om at "den og den datoen vil jeg gjerne føde" (12 dager før termin). =) Fikk den datoen jeg ville med en gang, har ikke fått og kommer ikke til å få noe skriftlig på det. Forskjellig praksis på dette..

=)

Hei !!

Jeg skal ha nummer tre nå og har to hastekeisersnitt fra før.

Jeg trodde det var automatikk i at det ble k-snitt denne gangen. Jeg var på kontroll hos legen i forrige uke. Han sa at han ville planlegge keisersnitt denne gangen.

Jeg forstod på han at jordmor/leger på sykehuset sansynligvis kom til å prøve seg med at jeg skulle føde vaginalt... I så tilfelle fikk jeg beksjed om å vise til fastlegen min, og så skulle han be dem dra dit peppern gror :-D

Jeg er altså ikke sikker lenger på om det er automatikk i tredje k-snitt...

Men, som tidligere sagt, stå på krava dine :o)

De aller fleste sykehus praktiserer en streng linje på det med to snitt- alltid snitt. Men ikke alle. Jeg tror imidlertid de som lar kvinner føde vaginalt etter to snitt er i klart undertall her til lands (enda??).

=)

Trodde også jeg automatisk skulle få planlagt snitt den tredje gangen etter to haste snitt... Det var iallefall den beskjeden jeg fikk etter snitt nr 2 på østlandet.

Men så flyttet vi til en annen kant av landet, og skal nå ha nr 3 til våren. Måtte faktisk felle noen tårer på sykehuset da de begynte å overtale meg til å vente og kanskje prøve vanlig fødsel denne gangen også.

Jordmor ville jeg skulle vente til uke 36 og se an utviklingen til da. Først etter å ha forklart henne i detalj hvordan de to foregående hastesnittene hadde forløpt og hvor mye større belastning svangerskapet ville bli for meg når jeg ikke fikk vite om jeg fikk KS el ikke gikk hun med på å sende meg til poliklinikken.

Men derfra gikk alt greit. Har fått dato for KS - synes bare det er en unødvendig belastning å sende oss gjennom uten å høre historien først. To hastesnitt er jo en historie som taler litt for seg selv, synes nå jeg da...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...