Gå til innhold

Klatrer ut av grindsengen kveld og natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 20 mnd som etter at vi har lagt han om kvelden nå har begynt å klatre ut av grindsengen sin. Tidligere da han ikke klatret ut av den så sovnet han fint om kvelden og sov stort sett fint om natten. Hva skal vi gjøre for å få han til å ligge der og sove???

Fra vi har lagt han i 7-halv 8 tiden om kvelden og til vi legger oss klatrer han utav 10-20 ganger. Vi legger han oppi igjen og bruker tilslutt "sinte-stemmen". Så våkner han midt på natten og har to til fire timer med samme prosedyre.

Om morgenen er han storsett blid - men er superdupertrøtt utover dagen. Han sover 1-2 timer etter lunsj i barnehagen. Ellers ikke noe mer søvn før kvelden.

Noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ligner på eldste datra vår..Hun ville ikke legge seg,bare klatret ut av senga eller hoppet i senga,uansett hvor trett hun var!Det endte med at vi senket sengen,nesten helt i gulvet, og bandt henne fast med seler i senga hennes,noe som innnebar skriking for det å ikke kunne fortsette som før.Vi satte radio inn til henne,instilt på p1, noe som vi selv har.Vi gikk inn til henne etter ti min og gav smokken til henne i ei uke,og da innså hun at hun måtte legge seg og at vi ikke tok av selene. Når hun var sovnet,tok vi bare av eller løsnet på selene slik at hun kunne snu seg i sengen om natten.Slik lå hun i nesten 1 år, og da hun va vel 2 år,måtte vi kutte ut dagsluren hennes.Da la hun seg i 7- tida, og sov hele natta og vi kunne ta bort selene.Nå har vi ingen problemer med henne i legginga( rundt 7),synger sang og setter på lyd-cd og går ut..Deilig!!Nå ha vi baby i huset igjen,som er hakket verre..Sliter med å få ham til å sove i sin egen seng!Så her har vi nok en utfordring..

Skrevet

Tusen takk for svar :).

Sengen er senket til laveste nivå så vi har lurt på å bruke seler i sengen også men har ikke kommet så langt ennå. Han hopper fremdeles ut av sengen ti ganger om kvelden - men har ikke gjort det om natten på et par netter nå. Jeg håper det går seg til etterhvert.

Han har en uvane å bæsje etter vi har lagt han. Nesten som om han gjør det med vilje for å få komme opp av sengen. Etter at vi har stelt han igjen klapper han seg på bleien og sier "bæsje" igjen og igjen - selv om det ikke kommer noe. Har skjønt at det hjelper å legge han på stellebordet på badet og bare sjekke før vi legger han igjen. Når han endelig har sovnet så bæsjer han heller ikke. Jeg tror han bare har lyst å være våken med oss. Og det til tross for at storebror ligger på samme rom (de sov bedre begge to da de begynte å dele rom ;).

Hvis vi får en ny runde uten søvn slik vi har hatt det (terror) så gjør jeg som du - går til innkjøp av sele :). Takk for tips!

Skrevet

Ingen årsak!!Det med utbæsjing kjenner vi til!Men det var faktisk etter hun sluttet med seler i senga. Hun ble ennå lagt til samme tid,men vi fant ut at hun rett og slett var overtrett!Så dermed kuttet vi ut soving på dag,og jenta la seg på kvelden uten problemer. Barn er noen smarte vesener,ennå kan hun stå i trappa og rope at det er edderkopp eller flue på rommet hennes,og da har som regel lurt til seg en blund på tur fra barnehagen..Sjekk gutten deres søvnbehov og prøv om dere må kutte ned på sovinga dagtid,ikke sove etter et bestemt klokkeslett eller rett og slett kutte ut sovinga..Noen sover faktisk dagslur/hviler seg når de er over tre år,mens noen ikke sover på dagtid mot to-års- alderen! Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...